آمار واقعی اشتغال در شاهرود اعلام گردد، افزایش متقاضی بیمه بیکاری

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، به گزارش خبرنگاران، سید حسن حسینی شاهرودی عصر شنبه در دهمین جلسه امسال کارگروه اشتغال شاهرود به میزبانی فرمانداری این شهرستان ضمن بیان اینکه افرادی داریم شبانه روز کار می نمایند نمی توانند زندگی را بچرخانند چه طور یک نفر با دو ساعت کار در هفته، از سوی دولتی ها شاغل محسوب می گردد، تأکید کرد: دولت هر کس که دو ساعت در هفته کار می نماید را نیز شاغل محسوب می نماید پس می توان گفت عدد واقعی بیکاری در شهری مانند شاهرود بیش از این آمار ارائه شده است.

آمار واقعی اشتغال در شاهرود اعلام گردد، افزایش متقاضی بیمه بیکاری

وی بابیان اینکه آمار واقعی اشتغال و بیکاری در شاهرود اعلام نمی گردد، ابراز کرد: امروز متأسفانه در یک دور تسلسل باطل در حوزه اشتغال گیر کردیم، اضافه کرد: مسئولان و مردم این احساس را دارند که متولی اشتغال هستند اما کسی از خودش نمی پرسد که شاید مشکل از خود دولت باشد که خودش را متولی همه حوزه ها می داند؟

دولت روزبه روز بزرگ تر می گردد

عضو خانه ملت گفت: دولت روزبه روز به جای کوچک تر شدن بزرگ می شوند تا جایی که دیگر خود را متصدی تمام امور می بیند این در حالی است که دغدغه جدی ما در بودجه 98 است و جایی که دقیقاً دو هفته بودجه به تأخیر افتاد تا آن را باکار فراوان کارشناسی به 407هزار میلیارد تومان برسانند لذا شاید دلیل مسائل آن است که احساس می گردد دولت همه کاره است؟

حسینی شاهرودی بابیان اینکه در یک روستای هدف گردشگری به نام قلعه بالا، فردی از راه خانه اش و بومگردی که راه اندازی نموده درآمد کسب می نماید و به دنبال آن، بنیاد مسکن و مردم، بافت روستا را حفظ نموده اند تا سبب جذب گردشگر گردد و لذا این اقدام سبب شده تا اشتغال خوبی در آن ناحیه به وجود آید حال سؤال اینجا است که چه کسی این اشتغال را ایجاد نموده است؟ آیا دولت به فکر بوده تا روستای قلعه بالای بیارجمند امروز در این نقطه ای است، باشد؟

وی با اظهار اینکه موانع زیادی پیش روداریم، گفت: دو سال است که مطالعات گردشگری شاهرود آغازشده و حتی کمیته برنامه ریزی برای آن هم تشکیل شده است اما خروجی آن صفر بوده و ما به دولتمردان استان سمنان اعلام می کنیم که اگر حداقل کارها را انجام نمی دهند آن را واگذار نمایند تا مردم سریع تر آن را به اتمام برسانند.

عدم موفقیت دولت در اجرای بیش از 25 درصد قانون

نماینده شاهرود و میامی در مجلس همچنین گفت: هنوز بعد از یک سال از کمیته های مختلف نتیجه ای خارج نشده است تا بتوانیم در حضور رئیس جمهور طرح ها و پروژه ها را اعلام و بر روی آن ها صحبت کنیم! امروز در استان سمنان مشکل پول، سرمایه و قانون نداریم بلکه دولت خودش اعلام می نماید که در اجرای قانون بیش از 25 درصد موفق نبوده است.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه هیچ کس در استان سمنان نیست فراوری را بر عهده بگیرد لذا کشاورز ما امروز نمی تواند بازار عمان و کشورهای دیگر منطقه را رصد کند، اضافه کرد: به عنوان مثال دو سال است در شاهرود معطل ارائه زمین گمرک برای ساخت وساز هستیم اما هنوز مراحل اداری آن صورت نگرفته است، ما بارها اعلام نموده ایم که باید بخشی از وظایف ادارات کل به شهرستان ها تفویض گردد.

وی اضافه کرد: امروز شاهدیم که کمیته های چندگانه ذیل کارگروه های تخصصی، به شکل فراوان تشکیل شده اند اما باید مدیران کل به شهرستان ها بیایند و در این کمیته ها کارها را تسریع نمایند.

افزایش متقاضی بیمه بیکاری در شاهرود

نماینده شاهرود و میامی در مجلس با انتقاد از برخی دولتمردان در استان سمنان، تأکید کرد: ما در شاهرود متأسفانه افزایش اشتغال را نداشته ایم اما از سوی دیگر متقاضی بیمه بیکاری افزایش داشته است، 656نفر در مهرماه به تعداد متقاضیان بیمه بیکاری شهرستان اضافه نموده شده اند.

حسینی شاهرودی بابیان اینکه برخی مدیران کل سفرهای بسیاری نموده اند اما برخی دیگر با سال های سال سابقه هنوز بیارجمند شاهرود را به چشم ندیده اند، تاکید نمود: ما نباید بدانیم اعتباراتی که به استان سمنان می آید چقدر در شاهرود و بخش های دیگر اشتغال ایجاد نموده است؟ ملاک اشتغال مدیران کل چیست؟ افزایش اشتغال متاسفانه وجود نداشته است هرچند اقداماتی نیز انجام شده است، برای مثال بهترین کاری که نموده ایم در مشاغل خانگی و کوچک بوده است که طی آن فرد تسهیلات را گرفته و به دنبال تجهیزات اشتغال می رود اما آیا همه ارگان ها نیز اینگونه هستند؟ لذا باید گفت با کار جزیره ای و عدم پیوستگی موفق به توسعه نخواهیم شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 257

به "آمار واقعی اشتغال در شاهرود اعلام گردد، افزایش متقاضی بیمه بیکاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار واقعی اشتغال در شاهرود اعلام گردد، افزایش متقاضی بیمه بیکاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید