آیا به میزان همسرتان مجذوب کننده هستید؟ چه کم و چه زیاد؟ اگر از این نظر به هم نزدیک باشید، بهتر است! یک آنالیز و تحقیق تازه

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، یک پژوهش روی 1300 زوج انجام شد تا اندازه مجذوب کنندهیت افراد در رابطه ها آنالیز گردد. عکس های این زوج ها به افراد غریبه نشان داده شد تا آنها بگویند که هر فرد زا چقدر مجذوب کننده تشخیص می دهند و بعد بر اساس این نمره، تاثیر اندازه مجذوب کنندهیت تاثیر بر رابطه تحلیل شد.

آیا به میزان همسرتان مجذوب کننده هستید؟ چه کم و چه زیاد؟ اگر از این نظر به هم نزدیک باشید، بهتر است! یک آنالیز و تحقیق تازه

دقت در ارزیابی خود

نتایج نشان داد که اگر فکر می کنید مجذوب کنندهیت بالایی دارید، احتمالاً خیلی اشتباه نمی کنید. مردان و زنان در ارزیابی خود، به ویژه در روابط طولانی مدت، دقت خوبی دارند.

تغییرات مجذوب کنندهیت در طول زمان

دکتر گرگوری وبستر از دانشگاه فلوریدا و تیمش، یک تحقیق مهم از سال 1988 را که شامل 27 پژوهش قبلی بود، بازتحلیل کردند. این مطالعات به آنالیز مجذوب کنندهیت بین زوج ها از سال 1972 پرداخته اند. وبستر در گزارش خود می نویسد: ممکن است بعضی جنبه های مجذوب کنندهیت در طول زمان تغییر نموده باشد اما اصول مجذوب کنندهیت انسانی در فرهنگ ها و زمان های مختلف تقریباً ثابت بوده است.

تمایل به انتخاب شریک های مشابه

پس از آنالیز داده های 52 ساله، پژوهشگران دریافتند که زوج ها تمایل دارند شرکایی با مجذوب کنندهیت مشابه خود انتخاب نمایند. بعلاوه تعیین شد که مردان با افزایش سن، بهتر می توانند مجذوب کنندهیت خود را ارزیابی نمایند.

ارزش های مشترک در مجذوب کنندهیت

داده های اخیر نشان می دهد که هم مردان و هم زنان به طور مساوی به مجذوب کنندهیت اهمیت می دهند و ویژگی هایی مانند شکل صورت و بدن را ارزیابی می نمایند. بعلاوه نداشتن مجذوب کنندهیت، به ویژه در روابط کوتاه مدت، عامل مهمی است.

انتخاب همسر

تحقیقات نشان می دهد که مجذوب کنندهیت فیزیکی مهم ترین عامل در انتخاب همسر است (یعنی آن چیزی که عملا در بیشتر مواقع رخ می دهد این است) و بعد فاکتورهای دیگر به میان می آیند. ی

پس یکی از عوامل موفقیت در روابط عاشقانه، شباهت در مجذوب کنندهیت است. اگر یکی از طرفین مجذوب کنندهیت بیشتری داشته باشد، ممکن است به کوشش بیشتری برای حفظ رابطه احتیاج داشته باشد.

کاهش اهمیت مجذوب کنندهیت با گذشت زمان

البته با گذشت زمان و بلوغ رابطه، اهمیت مجذوب کنندهیت کاهش می یابد. انتخاب شریک مجذوب کننده تر ممکن است نشانه ای از سلامت خوب باشد و برای بقا و تداوم نسل مفید باشد.

شاید پیغام اصلی این باشد که نگران نباشید اگر از نظر ظاهری مجذوب کننده نیستید دارید، البته در صورتی که همسرتان هم مجذوب کننده نباشد وگرنه باید خیلی کوشش کنید!

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 10 تیر 1403 بروزرسانی: 10 تیر 1403 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2496

به "آیا به میزان همسرتان مجذوب کننده هستید؟ چه کم و چه زیاد؟ اگر از این نظر به هم نزدیک باشید، بهتر است! یک آنالیز و تحقیق تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا به میزان همسرتان مجذوب کننده هستید؟ چه کم و چه زیاد؟ اگر از این نظر به هم نزدیک باشید، بهتر است! یک آنالیز و تحقیق تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید