اجرای طرح نو مناسب سازی معابر و پیاده روها برای معلولین در مرکز

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، شناسایی و اصلاح معابر و پیاده روهای مرکز جهت دسترسی راحت معلولین به اماکن و فضاهای شهری انجام می گیرد.

اجرای طرح نو مناسب سازی معابر و پیاده روها برای معلولین در مرکز

مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولان بحثی است که تا به امروز به آن توجه چندانی نشده است و می توان گفت تا رسیدن به شرایط مناسب و استاندارد شهر برای معلولان، فاصله زیادی وجود دارد. این در حالی است که مناسب سازی فضای عمومی برای معلولان، یکی از شاخص های اصلی توسعه یافتگی محسوب می گردد.

مدیریت شهری مرکز ایران نیز آرام آرام مسئله اهمیت وجود معلولان و افراد کم توان در شهر را مدنظر قرار می گیرد؛ مسئله ای که شاید بتواند افرادی را که مدت ها است اثری از آن ها در شهر دیده نمی گردد، دوباره به معابر بازگرداند و حقوق شهروندی شان مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران از اصلاح معابر شهری خبرداد و گفت:

قرار است در گام اول به صورت ضربتی معابر نامناسب را شناسایی و اصلاح کنیم، ضمن اینکه به منطقه ها ابلاغ کردیم تا با نظارت دقیق از ایجاد هرگونه پله یا رمپ داخل پیاده روها جلوگیری نمایند.

سیدحمید موسوی گفت:

متأسفانه به علت شیب طبیعی بیشتر معابر به ویژه در جهت شمال به جنوب و عدم توجه به کد ارتفاعی هر پلاک، در سال های گذشته شاهد احداث پله و اختلاف سطح در معابر بودیم. این موضوع از یک طرف موجب اغتشاش در منظر شهری شده است و از طرف دیگر به علت ایجاد اشکال برای تردد افراد ناتوان و جابه جایی وسایلی مانند کالسکه به هیچ عنوان با مبانی مناسب سازی همخوانی ندارد.

مدیرکل معماری و ساختمان شهر تهران با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در راستای مناسب سازی پیاده روهای مرکز توضیح داد:

قرار است در گام اول به صورت ضربتی به این موضوع ورود پیدا نموده و بسیاری از معابر را از این حیث مناسب سازی کنیم، ضمن اینکه به منطقه ها ابلاغ کردیم تا با نظارت دقیق از ایجاد هرگونه پله یا رمپ داخل پیاده روها جلوگیری نمایند.

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 3 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1401 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2204

به "اجرای طرح نو مناسب سازی معابر و پیاده روها برای معلولین در مرکز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح نو مناسب سازی معابر و پیاده روها برای معلولین در مرکز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید