استقبال آلمان از تصمیم بایدن برای متوقف کردن خروج سربازان آمریکایی

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، دولت آلمان از تصمیم اخیر رئیس جمهور آمریکا برای متوقف کردن رسمی طرح خروج سربازان آمریکایی از آلمان استقبال نموده و گفت، مستقر بودن این سربازان در آنجا در راستای منافع دوجانبه است.

استقبال آلمان از تصمیم بایدن برای متوقف کردن خروج سربازان آمریکایی

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سال گذشته میلادی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا اعلام کرد قصد خارج ساختن حدود 9500 تن از حدود 34500 سرباز آمریکایی مستقر در آلمان را دارد اما این طرح خروج هرگز به شکل عملی شروع نشد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اخیرا اعلام نموده این طرح خروج تا زمانی که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا حضور سربازان آمریکایی در سراسر دنیا را مورد آنالیز قرار می دهد، متوقف می گردد.

استفن سایبرت، سخنگوی آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان به خبرنگاران در برلین گفت: دولت آلمان از اعلام این تصمیم استقبال می نماید.

او اظهار کرد که ما با دولت جدید آمریکا در مورد برنامه های دیگرش در تماس باقی خواهیم ماند.

سایبرت اعلام کرد: ما همیشه معتقد بوده ایم که استقرار سربازان آمریکایی اینجا در آلمان به امنیت اروپا و ترانس-آتلانتیک خدمت می نماید و بنابراین در راستای منافع دوجانبه ما است.

وی اضافه کرد: ما بسیار زیاد برای این همکاری نزدیک و چند دهه ای با نیروهای آمریکایی که در آلمان مستقر هستند، ارزش قائل بوده ایم.

سایبرت همچنین در پاسخ به این که آیا آلمان پیشنهادهای ملموسی برای اقناع آمریکا به منظور خارج نکردن سربازانش مطرح می نماید، گفت که برلین تحولات را دنبال خواهد نمود اما این که این آنالیز ها چطور به پیش بروند یک موضوع داخلی آمریکا است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 اسفند 1399 بروزرسانی: 15 اسفند 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1651

به "استقبال آلمان از تصمیم بایدن برای متوقف کردن خروج سربازان آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال آلمان از تصمیم بایدن برای متوقف کردن خروج سربازان آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید