اشتغال، مهمترین مشکل روشندلان گنابادی

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، مدیرعامل مؤسسه خیربه جامعه معلولین و نابینایان آشیان مهر گناباد گفت: نابینایی یا کم بینایی محدودیت نیست، بلکه وسیله ای برای تقویت سایر حواسی است که ما به آن ها اهمیت نمی دهیم.

اشتغال، مهمترین مشکل روشندلان گنابادی

حسین زحمتکش در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، به مناسبت روز دنیای عصای سفید، با بیان این مطلب اظهار کرد: نابینایان افراد دقیق و توانمندی هستند چرا که توانسته اند با وجود نداشتن بینایی دنیا را آنگونه که هست برای خود و دیگران تعبیر و تفسیر نمایند.

وی ادامه داد: روشندلان تحلیل های جالبی از دنیای اطراف خود دارند که افراد بینا قادر به درک آن نیستند؛ بر همین اساس باید با ذهنی آماده و خلاق به سوی اهداف عالیه خود حرکت نمایند.

اشتغال، مهمترین مشکل روشندلان گنابادی

مدیرعامل مؤسسه خیربه جامعه معلولین و نابینایان آشیان مهر گناباد مهمترین مشکل و مسئله نابینایان این شهرستان را اشتغال عنوان و اظهار داشت: عدم اعتماد کارفرمایان به توانایی نابینایان جهت بر عهده دریافت مسئولیت باعث شده که معلولان حتی قادر به تامین هزینه های شخصی خود نبوده و به عنوان بار اضافه بر دوش خانواده ها با هزینه های بالای درمانی باشند.

زحمتکش افزود: مناسب سازی معابر و پیاده روها برای تردد نابینایان نیز از درخواست های این قشر بوده و بر همین اساس اهمیت ضرورت توجه به مناسب سازی پیاده روها و فضای شهری با توجه به نیازهای معلولان و جانبازان دو چندان می گردد.

وی با بیان اینکه عابربانک مناسب سازی شده برای نابینایان وجود ندارد، مطرح نمود: امکان استفاده از تسهیلات بانکی با توجه به دستورالعمل بانک ها برای روشندلان نیز مقدوم نیست.

405 توان جوی نابینا و کم بینا در گناباد داریم

مدیرعامل مؤسسه خیربه جامعه معلولین و نابینایان آشیان مهر گناباد اضافه نمود: در سطح این شهرستان 405 نفر توانجوی نابینا و کم بینا داریم که شامل 31 نفر خیلی شدید، 65 نفر شدید، 88 نفر متوسط و 221 نفر نیز خفیف وجود دارد که از خدمات این مؤسسه به عنوان تنها مرکز ارائه خدمات مددکاری و حمایتی به معلولین و نابینایان شهرستان به صورت گسترده و تخصصی بهره مند می شوند.

وی اظهار کرد: خدماتی که در این مجموعه ارائه می گردد شامل پیگیری امور اشتغال توان جویان و ارائه خدمات مشاوره شغلی، پرداخت یاری هزینه درمان، یاری به ساخت و تعمیر مسکن معلولین، یاری به معیشت و تأمین وسایل ضروری زندگی، ارائه خدمات در جهت مناسب سازی مسکن محیط کار و منزل، تحویل وسایل توانبخشی از جمله ویلچر، واکر، عصا، وسایل بهداشتی و... است.

زحمتکش ابراز کرد: همچنین تاکنون کلاس های آموزشی پیشگیری از معلولیت، مهارت های زندگی، آموزش خانواده، پیشگیری از اعتیاد و... برگزار و به مناسبت این روز هم با پیگیری ها و هماهنگی های اجرا شده در سطح استان کارگاه آموزش کامپیوتر، خط بریل و جهت یابی ویژه نابینایان برگزار گشت که سعی شد از اساتید برجسته استان در این زمینه استفاده گردد که مورد استقبال نابیانایان شهرستان گناباد قرار گرفته است.

مدیرعامل مؤسسه خیربه جامعه معلولین و نابینایان آشیان مهر گناباد به ورزش معلولان نیز اشاره و مطرح نمود: در بحث ورزش معلولین و نابینایان نیز در چند سال گذشته تیم ورزشی گلبال نابینایان تشکیل شده که در مسابقات استانی هم مقام هایی کسب نموده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 208

به "اشتغال، مهمترین مشکل روشندلان گنابادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتغال، مهمترین مشکل روشندلان گنابادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید