اوپو از سری اوپو K10 در تاریخ 4 اردیبهشت رونمایی می نماید

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، طبق آخرین اطلاعات منتشر شده، شرکت اوپو تأیید کرد که قرار است از سری اوپو K10 در تاریخ 24 آوریل (4 اردیبهشت ماه) طی مراسمی رونمایی کند. باید خاطر نشان کرد که این سری شامل دو گوشی اوپو 5G K10 و اوپو 5G K10 پرو خواهد بود و بعلاوه اطلاعات و بعضی مشخصات فنی این دو گوشی تازه اوپو در وب سایت این شرکت دیده می گردد که در ادامه به آنالیز آن ها خواهیم پرداخت.

اوپو از سری اوپو K10 در تاریخ 4 اردیبهشت رونمایی می نماید

اوپو یکی از معروف ترین برندهای چینی در زمینه فراوری گوشی های هوشمند به شمار میرود که با وجود ناشناخته بودن آن در بین کاربران، گوشی های بسیار خوبی هم فراوری و راهی بازار نموده است. مدل گوشی های این شرکت از مالی تا پرچم دار متغیر است اما آنچه شرکت چینی میخواهد در آینده نزدیک معرفی کند، سری اوپو K10 خواهد بود که از قابلیت های بسیار خوبی بهره می برند و می توانند نظر مساعد کاربران این برند را به خود جلب نمایند.

مشخصات کلیدی اوپو 5G K10

از آن جا که رندرهای این گوشی هوشمند تازه اوپو پیش تر در فضای مجازی منتشر شده بود، ما کم و بیش از مشخصات این گوشی هوشمند آشنا هستیم. به همین دلیل باید اشاره کنیم که اوپو K10، اولین گوشی با پردازنده های سری Dimensity 8000 مدیاتک خواهد بود. پیش تر قرار بود که شرکت ردمی اولین گوشی هوشمند با این سری از پردازنده ها را روانه بازار کند اما گویا اوپو این عنوان از آن خود نموده است. به هر حال اولین گوشی هوشمند شرکت اوپو با پردازنده های سری Dimensity 8000 مدیاتک می تواند اتفاق جالبی را برای کاربران این گوشی ها رقم بزند، زیرا گفته می گردد که این پردازنده ها می توانند از برترین پردازنده ها در سطح میان رده لقب گیرند.

اوپو K10 گفته می گردد که مجهز به یک پنل دارای حفره نمایشگر است که از رفرش ریت 120 هرتزی پشتیبانی می نماید. پردازنده Dimensity 8000 مدیاتک این گوشی از 4 هسته هسته A78 با فرکانس کاری 2/75 گیگاهرتز و 4 هسته A55 بهره می برد. بعلاوه باید اشاره کنیم که این تراشه با نسل چهارم فناوری ساخت 5 نانومتری TSMC فراوری شده و Mali-G610 MC6 به عنوان پردازنده گرافیکی آن انجام وظیفه می نماید. از دیگر ویژگی های این تراشه می توانیم به پشتیبانی از بلوتوث 5.3، وای فای 6E و اینترنت 5G مبتنی بر فناوری sub-6GHz اشاره کنیم.

طبق آخرین اطلاعات منتشر شده از منابع موثق، گوشی هوشمند تازه اوپو از یک سنسور 64 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی بهره می برد و بعلاوه تصاویر تازه منتشر شده از این گوشی از حضور جک 3.5 میلی متری صدا در این گوشی هوشمند خبر می دهند که در کنار پورت USB-C دیده می گردد. گفته می گردد که گوشی هوشمند اوپو K10 مشخصات مشترکی با اولین گوشی پشتیبانی نماینده از فناوری شارژ 150 واتی وان پلاس یعنی گوشی ریلمی GT نئو 3 دارد و از پیشرفته ترین فناوری ها بهره خواهد برد. باید خاطر نشان کنیم که طبق ادعای این شرکت، فناوری شارژ 150 واتی می تواند شارژ باتری را در عرض فقط 5 دقیقه از 0 به 50 درصد برساند.

مشخصات کلیدی اوپو 5G K10 پرو

اوپو 5G K10 پرو نیز مجهز به حفره نمایشگر برای میزبانی از دوربین سلفی خواهد بود، اما اطلاعاتی در خصوص میزان نمایشگر، رزولوشن و رفرش ریت این گوشی در دسترس نیست. به نظر می رسد که اوپو از اسنپدراگون 888 به عنوان قلب تپنده این گوشی هوشمند بهره خواهد برد و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی آن نیز به وسیله شارژر 80 واتی به سرعت شارژ خواهد شد. در سیستم دوربین این گوشی هوشمند اوپو سه سنسور دیده می گردد و متشکل از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی IMX766 سونی است که از OIS پشتیبانی می نماید. در کنار آن، یک سنسور 8 مگاپیکسلی اولترا واید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی عمق میدان نیز دیده می گردد. بعلاوه حفره نمایشگر میزبان یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی خواهد بود که کاربران می توانند از آن برای گرفتن عکس های سلفی و برقراری تماس های ویدیویی بهره ببرند.

اوپو 5G K10 پرو نیز همچون نسخه پایه این گوشی در دو رنگ مشکی و آبی در اختیار کاربران قرار می گیرد. از آن جا که این دو گوشی اخیراً در وب سایت صدور گواهینامه TENAA دیده شده اند، می توان گفت که اوپو 5G K10 و نسخه پرو به ترتیب مجهز به نمایشگر های 6.59 و 6.62 اینچی خواهند بود. بعلاوه این دو گوشی در پیکربندی های 8/12 گیگابایت حافظه رم و 128/256 گیگابایت حافظه داخلی در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2242

به "اوپو از سری اوپو K10 در تاریخ 4 اردیبهشت رونمایی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوپو از سری اوپو K10 در تاریخ 4 اردیبهشت رونمایی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید