برلین انتقادها مبنی بر دخالت در مبارزات انتخاباتی یونان را رد کرد

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، خبرنگاران: برلین در واکنش به انتقادها مبنی بر اینکه دولت آلمان با اعلام آمادگی درباره خروج یونان از منطقه یورو در مبارزات انتخاباتی این کشور دخالت می نماید، را رد کرد.

برلین انتقادها مبنی بر دخالت در مبارزات انتخاباتی یونان را رد کرد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه دی سایت، دولت آلمان انتقادها مبنی بر دخالت برلین در مبارزات انتخاباتی یونان را رد کرد.

استفان زایبرت سخنگوی دولت آلمان در این باره گفت که ما به تصمیم مستقل انتخاب کنندگان یونانی احترام می گذاریم و حالا منتظر آن می مانیم. در برابر دولت در آتن هیچ تغییر رویکرد سیاسی از طرف برلین وجود ندارد. هدف ما همچنان این است که منطقه یوروو از جمله یونان را تقویت کنیم.

در اواخر هفته گذشته هفته نامه اشپیگل در گزارشی با استناد به محافل دولتی در آلمان نوشت که صدر اعظم آلمان و وزیر دارایی این کشور خروج یونان از منطقه یورو را قابل تصور دانسته و در این باره اعلام آمادگی نموده اند در صورتی که چپ گراهای یونان در انتخابات پارلمانی 25 ژانویه اکثریت را به دست آورند.

گزین لوتسش از سیاستمداران بخش بودجه در حزب چپ آلمان این انتقاد را به دولت وارد نموده است که با این بحث ها تنها فشار روی یونانی ها ایجاد می گردد که حزب چپ گرای سیریزا را انتخاب نکنند.

البته استفان زایبرت به صورت صریح گزارش هفته نامه اشپیگل را تکذیب نکرد و گفت: شرایط منطقه یورو در سال های اخیر تثبیت شده است. از سال 2012 این موفقیت به دست آمده است که مکانیسم های موثری را به وجود آوریم که اعتماد ایجاد نموده و اثرات سرایت بحران را کاهش دهند. در مجموع تقویت منطقه یورو هدف دولت آلمان باقی می ماند.

کمیسیون اتحادیه اروپا هم به این مسئله اشاره می نماید که در قرار دادهای اروپایی هیچ مقررات و ضوابطی که خروج یونان از منطقه یورو را پیش بینی کند وجود ندارد.

یک سخنگوی کمیسیون اروپایی در این راستا گفته است که عضویت در منطقه یورو یک قرارداد غیر قابل فسخ است. یورو در دوران بحران شایستگی مقاومت خود را نشان داده است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 6 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 499

به "برلین انتقادها مبنی بر دخالت در مبارزات انتخاباتی یونان را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برلین انتقادها مبنی بر دخالت در مبارزات انتخاباتی یونان را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید