بولیوی ، آنز، رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا را به رسمیت شناخت

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، سناتور اهل بولیوی که خود را به عنوان رئیس جمهور موقت معرفی نموده با به رسمیت شناختن رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا، از او خواست تا فردی را بعنوان سفیر کاراکاس در لاپاز را منصوب کند.

بولیوی ، آنز، رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا را به رسمیت شناخت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جنینه آنز سناتور اهل بولیوی که پس از کودتای این کشور، از خلاء قدرت به نفع خود سوء استفاده و خود را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور آمریکای جنوبی معرفی کرد، روز گذشته (چهارشنبه)، خوان گوایدو رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا را به رسمیت شناخت.

بنا به گزارش روزنامه دیلی صاباح،آنز، روز سه شنبه هفته جاری بعد از استعفای مورالس، معاونش و اکثر اعضای کابینه بولیوی، بدون کسب حدنصاب آراء مجلس، خود را به عنوان رئیس جمهور موقت معرفی کرد.

این سناتور اهل بولیوی با صدور بیانیه ای در صفحه توییتر خود، از گوایدو به دلیل به رسمیت شناختن دولت وی قدردانی کرد و گفت: من بعنوان رئیس جمهور مشروع بولیوی، از شما دعوت می کنم، سفیر جدید ونزوئلا در بولیوی را منصوب کند و دولت ما خیلی فوری وی را به رسمیت خواهد شناخت.

گوایدو پیش از این در صفحه توییتر خود بیان کرد که آنز را بعنوان رئیس جمهور موقت بولیوی به رسمیت می شناسد و در حمایت از کودتای بولیوی گفت: آنها الهام بخش کشور ما هستند، ما معتقدیم که به آزادی دست می یابیم.

آنز در حالی گوایدو را به رسمیت شناخته است که بسیاری از کشورها، خودش را بعنوان رئیس جمهور موقت بولیوی به رسمیت نشناخته اند. با اینحال، آمریکا ضمن حمایت از کودتای بولیوی، آنز را بعنوان رئیس جمهور موقت این کشور آمریکای جنوبی به رسمیت شناخته است.

گوایدو در تاریخ 23 ژانویه (3 بهمن ماه) ضمن تقاضا از ارتش ونزوئلا برای یاری به وی در خلع نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا از قدرت، خود را بعنوان رئیس جمهور کشورش معرفی کرد.

چندین کشور اروپایی از جمله بریتانیا، فرانسه، اسپانیا، هلند، آلمان، لهستان، لیتوانی و لتونی به همراه آمریکا و کانادا، گوایدو را به رسمیت شناختند.

مورالس که اوایل هفته در پی تشدید اعتراضات و به منظور جلوگیری از خونریزی از سمت خود استعفا داد و با دریافت پناهندگی راهی مکزیک شد، روز گذشته، اقدام قانونگذار مخالف دولتش در اعلام خود به عنوان رئیس جمهور موقت را خیانت بارترین و وحشتناک ترین کودتای تاریخ دنیا خواند.

اعتراضات طرفداران مورالس به اقدام آنز در معرفی خود بعنوان رئیس جمهور موقت بولیوی همچنان ادامه دارد و پلیس ضدشورش این کشور علیه معترضان از خشونت استفاده نموده است و بعضی گزارش ها حاکی از آن است که در پی درگیری ها میان طرفداران مورالس و پلیس بولیوی در نزدیکی شهر سانتا کروز یک جوان 20 ساله کشته شد. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 771

به "بولیوی ، آنز، رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا را به رسمیت شناخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بولیوی ، آنز، رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا را به رسمیت شناخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید