تغییر فرایند حضور کارکنان ادارات، آیا تعطیلی برای همه است؟

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، خبرنگاران : دولت به فاصله یک هفته تصمیم گرفت نحوه حضور کارکنان را از درصدی به تعطیلی تمامی ادارات (به جز خدمات ضروری سازمان)تغییر دهد، اما اینکه تمامی دستگاه های مشمول دست به این تعطیلی بزنند یا نه تعیین نیست، چراکه پیش از این هم در اجرای دورکاری بعضی سازمان ها تمایلی به اجرای کامل نداشته اند.

تغییر فرایند حضور کارکنان ادارات، آیا تعطیلی برای همه است؟

به گزارش خبرنگاران به نقل ا ز ایسنا، شرایط بحرانی کرونا و هشدارهای وزارت بهداشت در رابطه با شرایط موجود موجب شد در نهایت بعد از پیشنهادهایی که برای تعطیلی بعضی مناطق وجود داشت، ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم به اعمال محدودیت هایی از ابتدای آذر ماه به مدت دو هفته بگیرد.

در این بین حضور کارکنان نیز با محدودیت هایی به تناسب مناطق قرمز، نازنجی و زرد روبرو شد، ولی قرار بر تعطیلی سازمانی نبود.

طی ابلاغیه سازمان اداری و استخدامی قرار شد که به منظور کاهش ترددهای شهروندان و کارکنان دولت در شرایط هشدار، در مناطق با شرایط زرد

کارکنان ادارات ارائه دهنده خدمات ضروری و دستگاه های مرتبط با ماموریت های اساسی و مدیریت شهری با 100 درصد ظرفیت در محل کار حاضر شوندو سایر ادارات شهر ارائه خدمات با حضور دو سوم کارکنان انجام می گردد.

در مناطق با شرایط نارنجی نیز در سازمان های ارائه دهنده خدمات ضروری حضور دو سوم کارکنان و در خصوص مناطق با شرایط قرمز نیز دستگاه های ارائه دهنده خدمات ضروری تا 50 درصد حضور داشته و در سایر ادارات شهر ارائه خدمات با حضور حداکثر یک سوم کارکنان پیش بینی شد.

با این وجود طی هفته اخیر گزارش های اعلام شده از سوی بعضی کارکنان دستگاه ها و سازمان ها از این حکایت داشت که همچنان حضور آنها با وجود اینکه خدمات ارائه شده ضروری نیست، در محل کار الزامی بوده و حتی در بعضی دستگاه ها نسبت به کاهش حضور نیرو به صورت حداقلی هم اقدام ننموده اند ، موضوعی که نارضایتی بعضی کارکنان را به دلیل حضور کامل در محل کار به همراه داشت.

از سویی اعلام مقامات مسئول حاکی از آن بود که همچنان تردد کارکنان با حجم بالایی در حال اجرا بوده و احتیاج به تغییر رویه در شرایط موجود دارد، از این رو دولت اخیرا تصمیم به تعطیلی ادارات گرفت و آنطور که انصاری - رئیس سازمان اداری و استخدامی- اعلام نموده در جلسه دولت تصمیم بر تعطیلی بوده و از سوی رئیس جمهور نیز ابلاغ شده است.

طبق اعلام معاون رئیس جمهور، اصل بر این است که هفته آینده ادارات تعطیل باشند مگر عده ای که حضورشان با تشخیص بالاترین مقام دستگاه، ضروری تشخیص داده گردد.

به استناد اظهارات انصاری، در هفته آینده فقط کارکنان آن بخش که ارائه دهنده خدمات ضروری هستند باید در محل کار حاضر شوند و بخش های غیر ضروری تعطیل اند، این در حالی است که طبق بخشنامه هفته قبل سازمان اداری و استخدامی، بخش های غیر ضرور هم باید در محل کار به صورت درصدی حاضر می شدند.

اینکه در تعطیلات پیش روی کارکنان سازمان ها تا چه اندازه این تصمیم دولت را اجرایی نمایند جای تامل دارد، به هر حال در دوره های قبلی که دولت تصمیم به کاهش حضور کارکنان گرفت، همیشه بودند دستگاه هایی که تاکید داشتند کارکنان به صورت کامل حضور داشته باشند در حالی که امکان دورکاری و حضور حداقلی در شرایط خاص موجود برای آنها فراهم بوده است.

در این حالت لازم است دستگاه های مربوطه به ویژه سازمان اداری و استخدامی بر نحوه صحیح بخشنامه و تصمیم دولت نظارت داشته و شرایطی برای اعلام تخلفات انجام شده در دستگاه اجرایی فراهم آورده و به آن رسیدگی نمایند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1522

به "تغییر فرایند حضور کارکنان ادارات، آیا تعطیلی برای همه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر فرایند حضور کارکنان ادارات، آیا تعطیلی برای همه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید