خبرنگاران ایران آماده مذاکره با اوکراین درباره حادثه سقوط هواپیمای این کشور است

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، تهران - خبرنگاران - معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه تاکید کرد: ایران به منظور حل و فصل هر چه سریعتر موضوع جعبه های سیاه سقوط هواپیمای اوکراینی، پرداخت غرامت به خانواده قربانیان و سایر مسائل مربوط به این رویداد دلخراش، آماده انجام مذاکره با طرف اوکراینی است.

خبرنگاران ایران آماده مذاکره با اوکراین درباره حادثه سقوط هواپیمای این کشور است

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، سرگئی بوردیلیاک سفیر اوکراین در جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه با محسن بهاروند معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه ملاقات وگفت وگو کرد.

در این ملاقات موضوع سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در اواخر سال گذشته در تهران و آخرین تحولات مربوط به آن از ابعاد مختلف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

محسن بهاروند در این ملاقات تاکید کرد: ایران به منظور حل و فصل هر چه سریعتر موضوع جعبه های سیاه، پرداخت غرامت به خانواده قربانیان و سایر مسائل مربوط به این رویداد دلخراش، آماده انجام مذاکره با طرف اوکراینی در هر زمان و مکان مورد نظر آنها و در نخستین فرصت ممکن است.

سفیر اوکراین نیز ضمن استقبال از پیشنهاد طرف ایرانی تاکید کرد مراتب را بلافاصله به مقامات ذیربط اوکراینی منعکس و نتیجه را به طرف ایرانی اطلاع خواهد داد.

یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 متعلق به شرکت هواپیمایی بین المللی اوکراین با شماره پرواز 752 با 167 مسافر و 9 خدمه پرواز، ساعت 6 و 12 دقیقه صبح چهارشنبه 18 دی ماه سال 98 از فرودگاه امام (ره) به مقصد کی یف پرواز کرد، 6 دقیقه بعد به دلیل شلیک غیرعمد پدافند هوایی سپاه، در حوالی صباشهر از توابع استان تهران سقوط کرد و همه سرنشیان آن جان باختند.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1232

به "خبرنگاران ایران آماده مذاکره با اوکراین درباره حادثه سقوط هواپیمای این کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ایران آماده مذاکره با اوکراین درباره حادثه سقوط هواپیمای این کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید