خبرنگاران دانشگاه ها برای حل معضلات کرمانشاه دست به کار شوند

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، کرمانشاه- خبرنگاران- نماینده مردم قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به معضلات اجتماعی و مالی استان کرمانشاه گفت: دانشگاه ها با انجام اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی برای حل معضلات استان دست به کار شوند.

خبرنگاران دانشگاه ها برای حل معضلات کرمانشاه دست به کار شوند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

شهریار حیدری روز دوشنبه در ملاقات با مدیران دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه فراوری علم و دانش برای رسیدن به توسعه در سطح استانی و ملی یک امر لازم است، سطح علمی دانشگاه رازی را مطلوب ارزیابی کرد و اضافه نمود: باید از این ظرفیت دانشگاهی برای حل معضلات مالی و اجتماعی کرمانشاه بهره بگیریم.

وی یادآور شد: استان کرمانشاه با داشتن منابع فراوان و موقعیت جغرافیایی فعلی، امکان ارائه خدمات و تامین نیازهای جمعیتی پنج میلیون نفری را دارد.

او با تاکید بر اینکه، انتظار می رود دانشگاه رازی از ظرفیت های خود برای یاری به حل این مسائل استفاده کند، گفت: همگرایی مدیران، دانشگاهیان و نمایندگان مجلس می تواند منجر به رشد کرمانشاه گردد.

وی گفت: دانشگاه رازی با بهره گیری از اساتید برجسته ملی می تواند راهکارهای مناسبی برای برون رفت از مسائل مالی و اجتماعی موجود ارائه کند.

حیدری یادآور شد: هرچقدر دانشگاه و پایه های علمی قوی باشد، شاهد اثرگذاری در استان و در سطح ملی خواهیم بود.

دانشگاه رازی جزو دانشگاه های برتر کشور است

رییس دانشگاه رازی نیز در این ملاقات با اشاره به نیم قرن فعالیت دانشگاه رازی گفت: خوشبختانه با وجود اساتید بارزی همچون دکتر شمسی پور، دکتر خدایی، دکتر قلی وند و دکتر فرشادفر از مرحله آموزش و پژوهش محوری دانشگاه عبور نموده ایم.

محمد ابراهیم اعلمی آل آقا اضافه نمود: دانشگاه رازی از حیث فراوری مقالات ISI صندلی خوبی در کشور دارد و جزو 15 تا 20 دانشگاه برتر در این زمینه است و سالانه بیش از 700 مقاله ISI در دانشگاه رازی فراوری می گردد.

وی ارتباط با صنعت و ایفای نقش مسوُولیت اجتماعی را رویکرد جدی دانشگاه رازی مطرح کرد و گفت: همجواری دانشگاه با پارک علم و فناوری امری بسیار حائز اهمیت است، متاسفانه از بین 31 استان کشور، تنها 2 استان از نعمت همجواری دانشگاه با پارک علم و فناوری برخوردار نیستند که دانشگاه رازی نیز از این مهم محروم است و یکی از مسائلی که مورد توجه استاندار نیز واقع شده است این است که پارک علم و فناوری در مجاورت دانشگاه قرار گیرد.

وی گفت: استان کرمانشاه یک درصد از کل شرکت های دانش بنیان کشور را دارد در حالیکه با توجه به جمعیت استان کرمانشاه نسبت به جمعیت کشور، سهم استان حداقل باید دو درصد از کل شرکت های دانش بنیان کشور باشد. در شرایطی که با مسائل بیکاری و مالی در استان روبرو هستیم؛ اقتصاد دانش بنیان می تواند در برطرف این مسائل بسیار یاری کند اما این مهم نیازمند ارتباط بیشتر و متقابل با دستگاه های اجرایی و تصمیم ساز است.

رئیس دانشگاه رازی اضافه نمود: یکی از محورهای اثرگذار در توسعه مالی استان توجه به اقتصاد دانش بنیان مبتنی بر سیستم فناوری اطلاعات است، به همین دلیل، در دانشگاه رازی برنامه هایی از جمله راه اندازی رشته کشاورزی هوشمند را دنبال نموده ایم، دانشکده فناوری های نوین نیز فعالیت خود را در جهت پژوهش های تقاضامحور انجام می دهد و در این زمینه به دنبال تربیت نیروهای کاربردی تر هستیم.

رئیس دانشگاه رازی همچنین بیان نمود: در بحث ارائه آموزش های مجازی، با توجه به فراهم نمودن زیرساخت های نسبتا خوبی که در دانشگاه ایجاد شده است، بیش از هزار و 500 عنوان درسی را به صورت مجازی و در بستر سامانه LMS ارائه داده ایم و این رویه کماکان ادامه دارد.

دانشگاه رازی اکنون دارای 10 دانشکده و پردیس کشاورزی و منابع طبیعی بوده و با بهره گیری از دانش و تخصص 10 استاد، 49 دانشیار، 250 استادیار، 46مربی و در مجموع 355 عضو هیات علمی در 39 گروه آموزشی و تعداد 12 هزار و 347 نفر دانشجو در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری یکی از دانشگاه های مطرح کشور است.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1441

به "خبرنگاران دانشگاه ها برای حل معضلات کرمانشاه دست به کار شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دانشگاه ها برای حل معضلات کرمانشاه دست به کار شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید