خبرنگاران روسیه، صربستان را در مقابله با ویروس کرونا تنها نگذاشت

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، بلگراد- خبرنگاران- نخستین فروند هواپیمای ایلیوشین فدراسیون روسیه از مجموع 11 هواپیمای حامل تجهیزات پزشکی، دارویی و متخصصان این کشور برای یاری به صربستان در مبارزه با ویروس کرونا، روز آدینه در فرودگاه باتانیتسا واقع در حومه بلگراد به زمین نشست.

خبرنگاران روسیه، صربستان را در مقابله با ویروس کرونا تنها نگذاشت

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

نخستین محموله یاری های پزشکی و دارویی مسکو به بلگراد پس از گفت وگوی تلفنی آلکساندر ووچیچ رییس جمهوری صربستان و ولادیمیر پوتین رییس جمهوری فدراسیون روسیه به صربستان تحویل داده شد.

آنا برنابیچ نخست وزیر صربستان که همراه با آلکساندر وولین وزیر دفاع این کشور و بوتسان خارچنکو سفیر روسیه در بلگراد برای استقبال از متخصصان روسیه در فرودگاه باتانیتسا حاضر بودند، گفت که این یاری پزشکی و دارویی در زمانی وارد شده که صربستان در مبارزه با ویروس کرونا در سخت ترین روزها قرار گرفته است؛ زیرا هشت نفر در 24 ساعت گذشته در این کشور بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان باختند.

وی همچنین اضافه نمود که صربستان در هفته های آینده با دشواری های زیادی در مبارزه با ویروس کرونا رو به رو است و این یاری برای صربستان اهمیت خاصی دارد.

برنابیچ همچنین تأکید کرد که این محموله پزشکی در چارچوب یاری های مشارکتی فدراسیون روسیه است که به چندین کشور دیگر دنیا ارائه شده و این اقدام نشان می دهد که دنیا در این مبارزه، تبدیل به مکانی شده که در آن مشارکت و همبستگی مهم است.

سفیر روسیه نیز که در فرودگاه بلگراد حاضر بود، با تأکید بر مهم بودن عمل انسانی در چنین مواقعی، گفت که متخصصان روسی که به صربستان وارد شده اند به رغم وجود هر گونه خطری خواستار یاری به ملت صربستان هستند.

بنا بر آخرین اطلاعیه های مراکز بهداشتی و درمانی صربستان، تا کنون یک هزار و 476 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 39 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

یاری بشرمحبت آمیز فدراسیون روسیه به صربستان که شامل تجهیزات و متخصصان در مقابله با ویروس کروناست، بر اساس توافقی که بین رؤسای جمهوری صربستان و فدراسیون روسیه در گفت وگوی تلفنی روز پنجشنبه 14 فروردین انجام شد به بلگراد ارسال شده است.

رهبران دو کشور صربستان و فدراسیون روسیه در گفت وگوی تلفنی با اشاره به اقدامات اجرا شده شده در جهت مقابله با بیماری ویروس کرونا و آنالیز امکان همکاری عملی در این خصوص و با توجه به روابط بسیار محبت آمیز بین دو کشور برای ارائه یاری های بشرمحبت آمیز به صربستان در مقابله با شیوع گسترده ویروس کرونا توافق کردند.

دولت صربستان برای جلوگیری از آلوده شده بیشتر به ویروس کرونا از ساعت 13 روز شنبه 16 فرودین تا ساعت 5 بامداد روز دوشنبه 18 فروردین ممنوعیت خروج مردم از خانه را در سراسر کشور اعلام نمود.

مسدود شدن مرزهای زمینی و همچنین متوقف شدن تردد وسایل نقلیه عمومی در شهرها و بین شهری در کشور و متوقف شدن پرواز و فرود هواپیماهای مسافربری در فرودگاه نیکولا تسلا بلگراد، از جمله اقدامات تدابیری دیگری هستند که در صربستان در رابطه با مبارزه با شیوع گسترده ویروس کرونا صورت گرفته است.

بر اساس تدابیر اتخاذ شده توسط دولت صربستان، حضور افراد سالمند بالاتر از 65 سال در شهرها و افراد بالاتر از 70 سال در روستاها ممنوع است و دولت برای این افراد، تسهیلاتی را فراهم آورده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1083

به "خبرنگاران روسیه، صربستان را در مقابله با ویروس کرونا تنها نگذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روسیه، صربستان را در مقابله با ویروس کرونا تنها نگذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید