خبرنگاران سامانه جدید بارشی از روز شنبه وارد کرمان می شود

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، کرمان - خبرنگاران - مدیرکل هواشناسی استان کرمان از ورود سامانه بارشی جدید به این استان خبر داد و گفت: سامانه بارشی از روز شنبه تا دوشنبه هفته آینده از سمت خلیج فارس وارد این استان می شود.

خبرنگاران سامانه جدید بارشی از روز شنبه وارد کرمان می شود

به گزارش خبرنگاران، تورج جدیدی روز پنجشنبه در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمان اضافه نمود: بیشترین فعالیت سامانه جدید بارشی در شمال، غرب و جنوب غرب استان کرمان پیش بینی می شود و انتظار می رود میزان بارش های تجمعی این سامانه که تا روز دوشنبه 11 فروردین ادامه یابد و حداکثر به 100 میلیمتر برسد.

وی گفت: از آنجا که سامانه بارشی جدید دارای رطوبت بالایی است احتمال اینکه بارش ها در برخی نقاط استان کرمان بیش از حد پیش بینی شده باشد وجود دارد بنابراین انتظار می رود که شهرداری ها و فرمانداری ها تمهیدات و مدیریت های لازم را برای پیشگیری از خسارات ناشی از وقوع سیلاب ها و آبگرفتگی های احتمالی معابر بیندیشند.

جدیدی شرح داد: اداره هواشناسی در رابطه با بارندگی سوم فروردین ماه از ابتدای سال جاری اطلاعیه و هشدارهای لازم را به ستاد بحران، راهداری، هلال احمر و سایر دستگاه هار مربوطه داده بود.

مدیرکل هواشناسی کرمان گفت: پیش بینی می شود سامانه بارشی جدید در شهرستان بم و بردسیر حدود 10 تا 20 میلیمتر، سیرجان حدود 20 تا 25 میلیمتر، زرند حدود 20 تا 30 میلیمتر، کهنوج حدود 40 تا 50 میلیمتر، جیرفت حدود 45 تا 50 میلیمتر، فاریاب حدود 30 میلیمتر، بافت حدود 25 میلیمتر و در بخش راین حدود 40 میلیمتر و در شمال این استان نیز 25 تا 30 میلیمتر بارش داشته باشد.

وی ادامه داد: احتمال تف=غییر مقدار بارش ها در مناطق مختلف استان کرمان وجود دارد که در این صورت فردا متعاقبا اعلام خواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1070

به "خبرنگاران سامانه جدید بارشی از روز شنبه وارد کرمان می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سامانه جدید بارشی از روز شنبه وارد کرمان می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید