خبرنگاران 64.5 کیلومتر از محور بیرجند - قاین دوبانده شد

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، بیرجند - خبرنگاران - مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: 6.5 کیلومتر دیگر از پروژه احداث باند دوم محور بیرجند - قاین زیر بار ترافیک رفت و تا به امروز 64.5 کیلومتر از این محور دوبانده شده است.

خبرنگاران 64.5 کیلومتر از محور بیرجند - قاین دوبانده شد

وحید داعی روز دوشنبه به رسانه ها گفت: با بهره برداری از 6.5 کیلومتر دیگر از باند دوم محور بیرجند - قاین، قطعه یک این محور تکمیل شد و عملیات دوبانده سازی آن به اتمام رسید.

وی اضافه نمود: طبق وعده ای که در تکمیل و بازگشایی پروژه های احداث باند دوم در محورهای استان داده بودیم و با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس راه استان در بازگشایی محور، ظهر امروز قطعه دیگری از باند دوم محور بیرجند - قاین با اعتبار هزینه شده 18 میلیارد تومان زیر بار ترافیک رفت.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جهت بیرجند - قاین 100 کیلومتر طول دارد گفت: تلاش برای تکمیل دوبانده سازی این محور که از اهمیت و تردد بالایی نیز برخوردار است، ادامه دارد.

عملیات اجرایی دوبانده سازی محور بیرجند - قاین به طول 100 کیلومتر در سال های اخیر شتاب گرفته به طوری که با پیگیری مسوولان استان و حمایت سازمان برنامه و بودجه کشور 100 میلیارد تومان طی سال های 97 و 98 به پروژه دوبانده سازی محور بیرجند - قاین اختصاص یافت و باعث شد که پروژه به لحاظ اجرایی متحول شود.

محور توسعه شرق یکی از محورهای بسیار مهم و حیاتی در جهت توسعه زیرساخت های شرق کشور از قدیم مطرح بوده که از چابهار - زاهدان - بیرجند عبور و به مشهد اتصال پیدا می کند.

قطعه ای از این کریدور در خراسان جنوبی و محور بیرجند تا قاین است که دارای ترانزیت و ترافیک محلی بالا است به گونه ای که هر سال شاهد تصادفات متعدد در این محور و تحمیل خسارت های مالی و جانی زیاد طی سال های گذشته بودیم.

محور بیرجند - قاین جهت اصلی تردد مسافران به مشهد مقدس است و پنج پیمانکار در این محور مشغول به کار هستند.

در حال حاضر عملیات اجرایی ساخت باند دوم در 14 محور استان خراسان جنوبی در دست اجرا است و در سه محور مهم شامل بیرجند - قاین، دیهوک - راور و بیرجند - زاهدان به سمت استان های همجوار ادامه دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1604

به "خبرنگاران 64.5 کیلومتر از محور بیرجند - قاین دوبانده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 64.5 کیلومتر از محور بیرجند - قاین دوبانده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید