تورنتو، شهری که قلبش در سنت لورنس می تپد: سفری خوشمزه به بازار و خیابان پرطرفدار

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، تورنتو، شهر رنگارنگ کانادا، پر از خیابان های زنده و محله های متنوعه. اما اگه دنبال جایی می گردین که نبض این کلانشهر رو حس کنین، جایی که طعم، بو، و هیاهوی زندگی تورنتویی به هم آمیخته شده، باید برین به قلب تپنده‌ی اون: بازار و خیابان سنت لورنس. سنت لورنس فقط یه بازار معمولی نیست. اینجا تاریخ و مدرنیته دست به دست هم دادن تا یه جواهر خوشمزه و دیدنی بسازن. جایی که عطر ادویه های تازه با خنده های بلند قاطی می شه، و نور آفتاب از لابه لای آجرهای قدیمی روی محصولات رنگارنگ می رقصه.

تورنتو، شهری که قلبش در سنت لورنس می تپد: سفری خوشمزه به بازار و خیابان پرطرفدار

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا ارزان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

حالا کوله پشتی‌تون رو محکم ببندین و با من بیاین گشتی تو دل سنت لورنس بزنیم

خوش‌ آمدید به قدیمی ترین بازار تورنتو

سنت لورنس قصه اش رو از سال 1803 شروع می کنه، وقتی که هنوز تورنتو یه دهکده‌ی کوچیک بود. از اون موقع تا حالا، این بازار شاهد فراز و نشیب های زیاد تورنتو بوده، و حالا با افتخار، عنوان قدیمی ترین بازار دائمی شهر رو یدک می کشه.

تصور کنید قدم به خیابان سنگ‌فرش‌شده‌ی سنت لورنس می‌گذارید. ساختمان‌های آجری با قدمتی صد ساله، شما را به دوره‌ای می‌برند که شهر هنوز طعم مدرنیته را نچشیده بود. مغازه‌های کوچک و بزرگ با ویترین‌های رنگارنگ، پر از وسوسه‌های خوشمزه و سوغات‌های خاص، هر قدم را لذت‌بخش می‌کنند. بوی تازه‌ی میوه‌ها و سبزیجات تازه، با عطر و طعم غذاهای خوشمزه‌ی خیابانی، ترکیبی بی‌نظیر می‌سازد که اشتهایتان را حسابی قلقلک می‌دهد.

بازار اصلی جایی که چشم‌ها و شکم‌ها سیر نمی‌شوند

قلب تپنده‌ی سنت لورنس، بازار اصلیه. با ورود به این سالن بزرگ، بوی تازگی میوه‌ها و سبزیجات، قاطی با عطر نان‌های تازه و ماهی‌های خوشمزه، هوش از سرت می‌پرونه. غرفه‌های رنگارنگ، پر از محصولات محلی و بین‌المللی، از پنیرهای فرانسوی گرفته تا ادویه‌های هندی و گوشت‌های تازه، یه سمفونی خوشمزه برای چشمت اجرا می‌کنن.

اما قصه به همین‌جا ختم نمی‌شه! آشپزهای خونگی و تولیدکننده‌های محلی، با محصولات دست‌ساز و خوشمزه‌شون، یه بخش جدایی‌ناپذیر از این بازارن. مرباهای خانگی، سس‌های عجیب و غریب، عسل‌های طبیعی، و شکلات‌های دست‌ساز، فقط یه بخش کوچیک از این دنیای رنگارنگن.

جنوبی‌ها هم سهمی دارن South Market

در کنار بازار اصلی، یه بخش دیگه هم به اسم «South Market» وجود داره. اینجا، یه حس و حال گرم و صمیمی، مخصوص غذاهای جنوب آمریکا و مدیترانه‌ای حاکمه. از تاکوهای تند و مکزیکی گرفته تا پاستاهای خوشمزه ایتالیایی و کباب‌های خاورمیانه‌ای، هر چیزی که دلت بخواد پیدا می‌شه.

از مزرعه به سفره طعم تازگی در بازار سنت لورنس

یکی از چیزهایی که بازار سنت لورنس را خاص می‌کند، تازگی بی‌نظیر محصولاتش است. کشاورزان محلی، محصولاتی را که خودشان با عشق و زحمت پرورش داده‌اند، به صورت مستقیم در این بازار عرضه می‌کنند. این یعنی می‌توانید مطمئن باشید که هر گوجه، هر سیب و هر تکه گوشت، با بالاترین کیفیت و تازگی به دست شما می‌رسد.

قدم به قدم، طعم های دنیا

تو هر قدمی که تو سنت لورنس برمی دارین، با یه طعم و عطر جدید آشنا می شین. غرفه های میوه های رنگارنگ با لبخند فروشنده ها بهتون سلام می کنن، مغازه های ادویه با بوی فلفل و دارچین مستتون می کنن، و قصابی ها با گوشت های تازه و آبدار وسوسه‌تون می کنن.

سفر به سنت لورنس فقط درباره‌ی خرید مواد غذایی نیست. در گوشه و کنار این بازار، غرفه‌های غذاهای خیابانی با عطر و طعم‌های وسوسه‌برانگیز، به انتظار شکم‌های گرسنه نشسته‌اند. از ساندویچ‌های کانادایی خوشمزه گرفته تا پوتین (سیب‌زمینی سرخ‌شده با پنیر و سس) که غذای ملی کانادا محسوب می‌شود، و از تاکوهای مکزیکی داغ تا سوشی‌های تازه و خوشمزه، طیف وسیعی از طعم‌ها در انتظار شماست.

یکم دست بجنبونین، از دست نره

سنت لورنس جائی برای وقت تلف کردنه نیست. آخر هفته ها اونجا غلغله‌ی آدمه، و اگه چیزی که دوسش دارین رو زود نخرین، ممکنه تموم شه. پس چشمتون رو تیز کنین، با فروشنده ها خوش و بش کنین، و از پیشنهادهای ویژه شون غافل نشین.

طعم کانادا رو بچشین

سنت لورنس فقط درباره‌ی غذاهای بین المللی نیست. اینجا می تونین طعم اصیل کانادایی رو هم تجربه کنین. از پنیرهای خوشمزه کِبِک تا شربت افرای خالص، از ماهی های تازه اقیانوس آرام تا گوشت گوزن دودی شده، سنت لورنس یه جشنواره‌ی دائمی از مزه های کاناداییه.

بهشت عاشقای شکلات

تو سنت لورنس، فقط شکم شما نیست که کیف می کنه، چشمتون هم کلی حال می کنه. مغازه های شکلات فروشی با ویترین های پر از شکلات های رنگارنگ و خوشبو، شما رو به یه دنیای شیرین و وسوسه انگیز دعوت می کنن. از ترافل های دست ساز تا آبنبات های شکلاتی با طعم های عجیب و غریب، اینجا هرچی بخواین هست.

هیچ سفری به بازار بدون چشیدن شیرینی‌های محلی کامل نمی‌شود. در سنت لورنس، قنادی‌های سنتی با ویترین‌های پر از شیرینی‌های رنگارنگ و خوشمزه، بهشت علاقمندان به شیرینی هستند. از تورتی‌های میوه‌ای و کیک‌های خامه‌ای گرفته تا پای سیب‌های خانگی و بیسکویت‌های ترد و خوشمزه، هر کدام از این شیرینی‌ها، یک انفجار طعم در دهان شما ایجاد می‌کند.

بیشتر از شکم گردی

سنت لورنس فقط درباره‌ی خوردن نیست. تو این خیابان شلوغ، کلی گالری هنری، مغازه های عتیقه فروشی، و بوتیک های لباس های محلی هم هست. می تونین یه تابلو نقاشی خاص یا یه تیکه لباس منحصر به فرد پیدا کنین، و با دست پر برگردین خونه.

تاریخ زنده‌ی تورنتو

سنت لورنس نه فقط یه بازار، بلکه یه موزه زنده از تاریخ تورنتوئه. ساختمان های آجری قدیمی، با معماری وینستونین، داستان گذشته‌ی شهر رو براتون تعریف می کنن. تو هر گوشه ای از این خیابان، می تونین ردی از مهاجران مختلفی که تورنتو رو ساختن پیدا کنین.

فراموش نکنید سوغات خوشمزه

هیچ‌کس از سنت لورنس دست‌خالی بیرون نمی‌ره! مغازه‌های کوچیک و قشنگ، سوغات‌های خوشمزه و منحصر به فردی دارن که با خودتون ببرید. از مرباهای خانگی با طعم‌های عجیب و غریب تا ادویه‌های مخصوص کانادایی، انتخاب با خودتون!

سفرتون به سنت لورنس رو بدون سوغاتی تموم نکنین. از عسل های محلی و مرباهای خانگی تا صنایع دستی دست ساز و سوغاتی های کانادایی مثل عروسک های خرس قطبی و جواهرات ساخته شده از سنگ های قیمتی، اینجا گزینه های زیادی برای پیدا کردن یه یادگاری به یاد موندنی دارین.

سنت لورنس برای همه یه تجربه خانوادگی

این بازار، برای همه، از بچه‌های کوچیک تا افراد مسن، یه تجربه بی‌نظیره. غرفه‌های مخصوص غذاهای سبک و فست‌فود، یه گزینه خوب برای بچه‌ها هستن. در حالی که بزرگ‌ترها می‌تونن از رستوران‌های باکیفیت و غذاهای خاص لذت ببرند.

رویدادهای هیجان‌انگیز همیشه یه چیزی برای دیدن هست

سنت لورنس، یه بازار زنده و پویاست. در طول سال، رویدادهای مختلفی مثل جشن‌های برداشت محصول، نمایشگاه‌های هنری، و فستیوال‌های غذا، برگزار می‌شن که به فضای بازار یه هیجان و جنب‌وجوش خاصی می‌دن.

انتشار: 5 دی 1402 بروزرسانی: 7 دی 1402 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 939

به "تورنتو، شهری که قلبش در سنت لورنس می تپد: سفری خوشمزه به بازار و خیابان پرطرفدار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورنتو، شهری که قلبش در سنت لورنس می تپد: سفری خوشمزه به بازار و خیابان پرطرفدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید