دستور پوتین درباره تصحیح اقدامات در مبارزه با ویروس کرونا

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، رئیس جمهوری روسیه مسئولین دست اندر دولتی را موظف کرد تا در کوتاه ترین مدت با آنالیز دقیق شرایط، اقدامات برای کنترل شیوع بیماری کرونا را اصلاح نموده و توصیه هایی برای برطرف محدودیت های اعمال شده ارائه دهند.

دستور پوتین درباره تصحیح اقدامات در مبارزه با ویروس کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به کابینه وزرا و گروه کاری شورای دولتی دستور داد که تا فردا (سه شنبه)، 12 ماه مه (23 اردیبهشت ماه) توصیه هایی را برای برطرف محدودیت های مربوط به مبارزه با شیوع ویروس کرونا در مناطق ارائه دهند.حکم مربوطه امروز در وب سایت رسمی کاخ کرملین منتشر شده است.

ولادیمیر پوتین همچنین وزارت بهداشت و سرویس فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه را موظف نمود تا پس از آنالیز اوضاع پیرامون شیوع بیمار کووید-19 ، اقدامات در نظر گرفته شده برای کنترل گسترش عفونت را مورد بازبینی قرار داده و اصلاح نمایند.

بر اساس دستور رئیس جمهور ، وزارت بهداشت و سرویس فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه باید با در نظر دریافت پویایی تعداد تشخیص موارد جدید آلودگی و بیماران بستری با این بیماری در جامعه، نظارت بر فرایند گسترش عفونت ناشی از ویروس کرونا را ادامه دهند تا کانون های در حال ظهور این بیماری در کشور را شناسایی نمایند.

در این حکم تأکید شده است که گزارش مربوطه باید قبل از 15 ماه مه (26 اردیبهشت ماه) و پس از آن بصورت هفتگی تهیه گردد. مسئول اجرای این دستور رئیس جمهوری هم میخائیل موراشکو وزیر بهداشت و آنا پاپووا رئیس سرویس فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه هستند.

علاوه بر این ، ولادیمیر پوتین به دولت فدراسیون روسیه هم دستور داد که تا اول ماه ژوئن (12 خرداد ماه) یک طرح ملی برای احیای اقتصاد کشور ارائه دهد.

طبق این حکم، روسای مناطق فدرال روسیه و همچنین نمایندگان انجمن های تجاری سراسر کشور باید در تهیه این برنامه مشارکت داشته باشند. در نظر است که این طرح بتواند ترمیم اشتغال و درآمد، رشد مالی و تغییرات ساختاری دراز مدت در اقتصاد روسیه را تضمین کند.

بر اساس اطلاعات کاخ کرملین، کابینه وزراء همچنین موظف شده است تا تاریخ 20 ماه مه (31 اردیبهشت ماه)، شرایط افزایش حداکثری میزان وام برای بودجه مناطق با بازپرداخت ماه دسامبر امسال را معین کند. در صورت لزوم ، می توان تغییرات مناسب در قوانین کشور ایجاد کرد.

علاوه بر این ، رئیس جمهوری روسیه به دولت دستور داده تا دستورالعمل محاسبه ترجیحی پرداخت هزینه مضاعف به پرسنل ارشد پزشکی که با بیماران مبتلا به کرونا کار می نمایند را معین کند.

پوتین همچنین دستور داده است تا برای جلوگیری از گسترش شیوع عفونت ویروس کرونا ، پیشنهاداتی برای ساخت بیمارستان ها و آزمایشگاه های سیار در مناطق دور افتاده کشور و ایجاد چنین مراکزی در سازمان های عظیم ارائه گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1178

به "دستور پوتین درباره تصحیح اقدامات در مبارزه با ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور پوتین درباره تصحیح اقدامات در مبارزه با ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید