روش صحیح آماده سازی قهوه ترک

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، قهوه ترک روشی برای آماده کردن قهوه است که در طول سالیان دراز قهوه نوشی مردمان سرزمین خاورمیانه، آداب و رسوم مخصوصی برای تهیه و سرو کردن آن به وجود آمده است. کمتر قهوه ای داریم که اینگونه با فرهنگ و سنت های یک جامعه پیوند خورده باشد.

روش صحیح آماده سازی قهوه ترک

قهوه ترک که اصالت و سنتی بودن را همیشه با خود به همراه دارد را شاید بهتر باشد یک روش و سنت آماده کردن قهوه بدانیم تا یک نوشیدنی قهوه؟! قهوه ترک زیر بنا و جد اصلی قهوه های دمی مانند قهوه فرانسه و اسپرسو است.

قهوه ترک روشی برای آماده کردن قهوه است که در طول سالیان دراز قهوه نوشی مردمان سرزمین خاورمیانه، آداب و رسوم مخصوصی برای تهیه و سرو کردن آن به وجود آمده است. کمتر قهوه ای داریم که اینگونه با فرهنگ و سنت های یک جامعه پیوند خورده باشد.

روایت اول می گوید که:

در زمان امپراطوری عثمانی، حکمران یمن متوجه شد که مردم کشورش نوشیدنی جدیدی دارند که از دانه های قهوه تهیه می گردد. وی تصمیم گرفت این نوشیدنی را به سلطان عثمانی معرفی کند. از قضا سلطان خیلی از قهوه خوشش آمد و این شد آغاز معرفی و توسعه قهوه ترک در عثمانی که ترکیه امروزی هم قسمتی از آن امپراطوری بود.

و، اما روایت دوم درباره تاریخچه قهوه ترک:

در سال 1554 میلادی دو مرد سوری به استانبول مهاجرت کردند و دانه های قهوه را با خود به ترکیه بردند. بعلاوه این دو مرد در استانبول اولین قهوه خانه را راه اندازی کردند.

دانلود

فیلم اصلی

کد ویدیو

منبع: عصر ایران/ فنجونت

منبع: فرادید
انتشار: 6 مهر 1401 بروزرسانی: 6 مهر 1401 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2327

به "روش صحیح آماده سازی قهوه ترک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش صحیح آماده سازی قهوه ترک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید