ریابکوف: اظهارات جانسون نشان می دهد انگلیس دنباله رو آمریکا است

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، معاون وزیر خارجه روسیه با انتقاد از اظهارات نخست وزیر انگلیس در خصوص لزوم مذاکره مجدد در خصوص برنامه هسته ای ایران، گفت این صحبت ها نشان می دهد لندن از دستورکار واشنگتن در قبال ایران پیروی می نماید.

ریابکوف: اظهارات جانسون نشان می دهد انگلیس دنباله رو آمریکا است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصیل در انگلیس 2020 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه روز شنبه از موضع گیری اخیر بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس علیه توافق هسته ای با ایران انتقاد کرد.

جانسون هفته گذشته با بیان اینکه ایران باید درخواست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای مذاکره مجدد در خصوص برنامه هسته ای را بپذیرد، گفت می توان برجام را با توافق ترامپ جایگزین کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه روسیه، ریابکوف در یک سخنرانی به این موضع جانسون اشاره نموده و گفت این صحبت ها مانعی دیگر در راستا حفظ توافق هسته ای است.

ریابکوف اضافه نمود: این نشان می دهد که انگلیس عملا از دستور کار ایالات متحده در قبال ایران پیروی می نماید.

در هفته های اخیر انگلیس مواضعی به شدت ضدایرانی در دستور کار قرار داده و ایران را به انزوای سیاسی و مالی تهدید نموده است.

دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس هفته گذشته در یک سخنرانی در مجلس این کشور گفت: حکومت ایران با یک انتخاب روبرو است. رژیم [ایران] می تواند گام هایی برای کاستن از تنش ها برداشته و به مبانی بنیادین قوانین بین المللی پایبند باشد یا هر روز بیش از پیش در انزوای مالی و سیاسی فروخواهد رفت. (جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 923

به "ریابکوف: اظهارات جانسون نشان می دهد انگلیس دنباله رو آمریکا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریابکوف: اظهارات جانسون نشان می دهد انگلیس دنباله رو آمریکا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید