سریع ترین سرعت دانلود اینترنت 5G متعلق به کدام کشورها است؟

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، باشگاه خبرنگاران نوشت:از بین تمامی کشورهایی که به فناوری اینترنت نسل پنجم دسترسی دارند، بعضی توانسته اند با سرعت بسیار بالای 5G کاربران را شگفت زده نمایند.

سریع ترین سرعت دانلود اینترنت 5G متعلق به کدام کشورها است؟

یک گروه تحقیقاتی به تازگی کوشش نموده تا با تحت نظر قرار دادن میزان استفاده کاربران از این فناوری در کشورهای مختلف به میزان سرعت اینترنت 5G مناطق پی ببرد و نتایج را در کنار یکدیگر قرار دهد. تحقیق اجرا شده کشورهای آسیایی، اروپایی و شمال قاره آمریکا را مورد آنالیز قرار داده است.

در ادامه فهرستی از کشورهایی قرار گرفته است که بیش از هر منطقه ای از سرعت و کیفیت فناوری 5G برخوردارند.

سرعت اینترنت کره جنوبی

کره جنوبی اولین کشوری است که فناوری اینترنت نسل پنجم را رسماً در دنیا استفاده کرد و آن را در تاریخ 3 آوریل 2019 به شهروندان خود ارائه داد. در حال حاضر بیش از 100 شهر در این کشور به اینترنت نسل پنجم دسترسی دارند و حدود شش میلیون نفر از این قابلیت به صورت روزانه استفاده می نمایند؛ سرعت اینترنت 5G در این کشور 312 مگابیت بر ثانیه است.

اینترنت نسل پنجم استرالیا

با وجود آن که تجاری سازی فناوری 5G در استرالیا از سال 2019 شروع شد، اما تنها تعداد مشخصی از شهرهای این کشور از اینترنت نسل پنجم برخوردارند. در حال حاضر تنها ده شهر در استرالیا اینترنت 5G دارند که از سرعتی مطابق با 215.7 مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می نمایند.

سرعت 5G در تایوان

اینترنت نسل پنجم در تایوان بسیار نوظهور بوده و تمامی فناوری آن نیز از شرکت اریکسون گرفته شده است. این کشور با سرعت 210.2 مگابیت بر ثانیه از سریع ترین کشورهای مجهز به 5G است.

فناوری 5G در کانادا

همانند تایوان، کانادا نیز تنها چند ماه است که از اینترنت نسل 5 پشتیبانی می نماید. این فناوری در حال حاضر به ونکوور، کلگری، ادمونتون، تورنتو، اتاوا و مونترال راه پیدا نموده است. سرعت اینترنت 5G در کانادا با 178.1 مگابیت بر ثانیه مطابقت دارد.

توسعه اینترنت نسل جدید در کویت

تجاری سازی فناوری 5G در حالی در کویت از ژوئن 2019 شروع شد که کشورهای خاورمیانه از سال 2018 به فناوری 5G دسترسی داشتند. این کشور با سرعت 171.5 از سریع ترین کشورهای دارنده اینترنت نسل پنجم است.

پیشرفت سوئیس در ارائه 5G

سوئیس جزو اولین کشورهایی بود که توسعه اینترنت نسل پنجم را شروع کرد. با این حال به دلیل نگرانی های ناشی از شایعات مضر بودن این فناوری سرعت توسعه اینترنت نسل پنجم در این کشور کاهش پیدا کرد. سوئیس حدود 100 دکل مخابراتی 5G در کشور خود دارد و در مجموع میانگین سرعتی مطابق با 150.7 مگابیت بر ثانیه را در اختیار شهروندان خود قرار می دهد.

سرعت 5G در هنگ کنگ

همانند تایوان و کانادا، هنگ کنگ نیز جزو تازه واردان به دنیای 5G است و این فناوری را در اولین روز ماه آوریل سال 2020 اینترنت نسل پنجم را در اختیار شهروندانش قرار داد. این منطقه توسط سه شرکت سرویس دهنده اینترنت 5G حمایت می گردد که تنها 11 بخش از 18 ناحیه موجود در هنگ کنگ را پوشش می دهند. نتیجه تحقیقات در هنگ کنگ نشان دهنده سرعتی مطابق با 142.8 مگابیت بر ثانیه است.

اینترنت 5G در انگلیس

یکی از اولین کشورهایی که توانست رسماً فعالیت تجاری سازی اینترنت نسل پنجم را پشت سر بگذارد انگلیس است. در حال حاضر چهار شرکت مخابراتی عظیم در این کشور سرویس های اینترنت 5G را در اختیار مردم قرار می دهند. این فناوری در بیش از 80 شهر انگلیس قابل استفاده است و شهروندان می توانند از سرعت 133.5 مگابیت بر ثانیه برخوردار باشند.

فناوری اینترنت نسل پنجم آلمان

اینترنت نسل 5 اکنون در بیش از 1000 منطقه، ناحیه و شهر آلمان قابل استفاده است و حدود چهل میلیون شهروند آلمانی روزانه از این فناوری استفاده می نمایند. شهرهای عظیمی مانند برلین، هامبورگ، مونیخ، کلن و فرانکفورت از بهترین مناطق سرویس دهنده 5G در آلمان هستند. سرعت اینترنت نسل پنجم در آلمان 102.0 مگابیت بر ثانیه است.

کشورهای دیگر همچون آمریکا، هلند و عربستان سعودی

کشورهای بسیاری هستند که از فناوری 5G برخوردارند که آمریکا نیز یکی از آن ها است با این وجود زمانی که بحث یه سرعت اینترنت نسل پنجم می رسد این کشور صندلی پایین تری نسبت به عربسان و هلند دارد. کشور اروپایی این جمع با 79.2 مگابیت بر ثانیه بالاتر از آمریکا قرار گرفته است. بر اساس اطلاعاتی که نتایج تحقیقات سرعت اینترنت 5G در اختیار منابع خبری قرار داده اند، آمریکا با سرعت 50 مگابیت بر ثانیه سرعت ناامید نماینده ای را نسبت به کشورهای دیگر دارد. لازم به ذکر است؛ عربستان سعودی توانسته سرعت اینترنت نسل پنجم خود را به 414.2 مگابیت بر ثانیه برساند.

23302منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1381

به "سریع ترین سرعت دانلود اینترنت 5G متعلق به کدام کشورها است؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "سریع ترین سرعت دانلود اینترنت 5G متعلق به کدام کشورها است؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریع ترین سرعت دانلود اینترنت 5G متعلق به کدام کشورها است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید