سفر به کاپادوکیا ترکیه

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، اگر جاذبه های تاریخی و طبیعی را دوست دارید به کاپادوکیا ترکیه سفر کنید، منطقعه ای وسیع با زیبایی هایی بدیع که هر گردشگری را خیره نگاه میدارد.

سفر به کاپادوکیا ترکیه

کاپادوکیا منطقه ای در مرکز آناتولی در ترکیه است که بیشتر به چشم انداز منحصر به فرد، شهرهای زیرزمینی، کلیساهای غاری و خانه هایی که در سنگ ها تراشیده شده اند مشهور است. این منطقه با دره ها، تنگه های باریک و عمیق، تپه ها و سنگ سازی غیر عادی اش که در اثر باد و باران های هزار ساله ایجاد شده است، دشت های پوشیده از گدازه که بین کوه های آتشفشانی Erciyes، Melendiz و Hasan واقع شده اند و همچنین خانه های در سنگ تراشیده شده غارنشین ها و شهرهای زیرزمینی، ظاهر دنیای دیگری را ارائه می دهد.

کاپادوکیا ترکیه پر از جاذبه های زمین شناسی

فوران های این کوه ها که در زمان های زمین شناسی آتشفشان های فعالی بودند تا 2 میلیون سال پیش ادامه یافت. امروزه یک لایه نرم با ضخامت 150 متر، با خارج شدن گدازه ها در دره ای که با کوه ها محاصره شده تشکیل شده است. رودخانه ها، سیلاب ها که در دامنه های دره ها جریان دارد و باد های قوی، سازه های زمین شناسی متشکل از توف را در فلات تخریب می کند، بنابراین شکل های عجیب و غریب به نام دودکش های جادویی و سحرآمیز شکل می گیرد. این منطقه با ویژگی های توپوگرافی غیر معمول مقدس شمرده می شود.

آثار تاریخی کاپادوکیا ترکیه

کتیبه هایی با نام کتیبه های کاپادوکیایی و آثار هنری هیتیت در الیزار از آثار مهم باقی مانده این منطقه هستند که قدمت آنها 2000 سال پیش از میلاد بر می‌گردد. همچنین چندین شهر زیرزمینی که توسط مسیحیان اولیه به عنوان مخفیگاه در کاپادوکیا استفاده می شده است نیز در اینجا وجود دارد.

جاذبه های کاپادوکیا

  • Nevşehir، استان اصلی کاپادوکیا
  • Avanos، شهر سفالی با بلندترین رود ترکیه
  • Ortahisar، یک روستای کوچک معروف با قلعه سنگی
  • Mustafapaşa، روستای قدیمی یونانی
  • Ürgüp، بزرگترین شهر و قلب کاپادوکیا
  • Göreme، خانه های غارنشینی به شکل دودکش های سحرآمیز
  • Uhhisar، بالاترین نقطه منطقه با قلعه ای ازسنگ طبیعی
  • Guzelyurt، شهر تاریخی یونان در کاپادوکیا

کاپادوکیا هر سال یک میلیون و دویست هزار بازدید کننده دارد.

دسترسی به کاپادوکیا ترکیه

با توجه به موقعیت کاپادوکیا، سفر به آنجا با اتوبوس خسته کننده و با هواپیما گران خواهد بود. به این ترتیب، بسیاری از مسافران ترجیح می دهند که این شهر را با استفاده از سیستم اتوبوس بین المللی پیشرفته و یا با پروازهای یک طرفه بازدید کنند.

با توجه به اینکه در کاپادوکیا تراکم جمعیت بسیار کم است محدودیت حمل و نقل عمومی وجود دارد و جاذبه هایی دیدنی نیز از هم پراکنده هستند. بنابراین می توانید یک ماشین اجاره کنید یا یک تور پکیج بگیرید.

خوراکی های مشهور کاپادوکیا ترکیه

  • زردآلو و انگور خشک شده
  • مانتی (نوع راویولی با گوشت چرخ شده با ماست و سس سیر)
  • کباب: گوشت و سبزیجات پخته شده در یک ظرف سفالی مهر و موم شده با خمیر نان. ظرف در هنگام سرو غذا شکسته می شود.
منبع: wikitravel.org
انتشار: 14 اسفند 1396 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 59

به "سفر به کاپادوکیا ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به کاپادوکیا ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید