سومالی برگرداندن نماینده اخراج شده سازمان ملل را رد کرد

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، بعد از مخالفت رییس جمهور سومالی با برگرداندن نماینده اخراج شده سازمان ملل، دبیرکل سازمان ملل روز جمعه با انتصاب یک نماینده جدید در امور سومالی موافقت کرد.

سومالی برگرداندن نماینده اخراج شده سازمان ملل را رد کرد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از آنکه محمد عبدالهی محمد، رییس جمهور سومالی از بازگرداندن نماینده اخراج شده سازمان ملل خودداری کرد، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در تماس تلفنی با رییس جمهور این کشور از وی خواست که تصمیمش را تغییر دهد، اما او قبول نکرد.

دیپلماتها گفتند که او گفته است، نیکولاس هیسام، نماینده سازمان ملل در امور سومالی یک عنصر نامطلوب بوده و اجازه بازگشت به این کشور را ندارد.

گوترش تاسف عمیق خود را نسبت به این تصمیم سومالی گفت و گفت که نماینده جدیدی برای این کشور انتخاب می گردد.

در همین راستا، شورای امنیت سازمان ملل پشت درهای بسته نشستی را در این باره برگزار کرد.

دیپلمات ها گفتند که در طول این نشست چین خواهان به تعویق افتادن تصویب پیش نویس بیانیه تنظیم شده توسط انگلیس درباره ابراز تاسف نسبت به تصمیم سومالی شد. قرار است امروز (شنبه) شورای امنیت سازمان ملل جلسه دیگری را برگزار کند.

بر اساس پیش نویس ارائه شده توسط انگلیس شورای امنیت سازمان ملل حمایت خود را از ماموریت این سازمان در سومالی اعلام نموده و تاکید نموده است که انتظار دارد سومالی همکاری کامل با سازمان ملل داشته باشد.

هیسام یک وکیل آفریقای جنوبی و دیپلمات کار کشته ای است که به وی گفته شد سومالی را ترک کند. وی از تصمیم دولت سومالی برای بازداشت یک عضو سابق الشباب انتقاد کرد.

مختار روبوو فردی است که در سال 2017 از الشباب جدا شد و ماه گذشته میلادی بعد از اعلام تصمیمش برای حضور در انتخابات ایالتی بازداشت شد. اما بازداشت وی اعتراضاتی را به همراه داشت که این اعتراضات توسط نیروهای امنیتی سومالی به طور خشونت آمیز سرکوب شد.

هیسام گفت: بازداشت روبوو دیگر شبه نظامیان الشباب را که ممکن است خشونت را به خاطر اتخاذ موضع سیاسی کنار بگذارند، ناامید نموده است.

در همین حال سفیر سومالی در سازمان ملل در شورای امنیت گفت که سازمان ملل نباید در امور داخلی این کشور دخالت کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 264

به "سومالی برگرداندن نماینده اخراج شده سازمان ملل را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سومالی برگرداندن نماینده اخراج شده سازمان ملل را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید