شیائومی از فناوری نو باتری گوشی رونمایی کرد

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، ظرفیت باتری گوشی طی 10 سال پیشرفت چشمگیری داشته است. در آن دوران بیشتر گوشی ها با باتری های 2000 میلی آمپر ساعتی و حتی با ظرفیت های کمتر راهی بازار می شدند. اما این روزها، تقریبا تمام گوشی ها از باتری های مبتنی بر حداقل ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت استفاده می نمایند. اما در این میان، شیائومی به فناوری جدیدی دست پیدا نموده که ظرفیت باتری را بدون احتیاج به افزایش میزان آن، بیشتر می نماید.

شیائومی از فناوری نو باتری گوشی رونمایی کرد

این شرکت اعلام نموده که به لطف این فناوری نو، این باتری ها تا 10 درصد ظرفیت بیشتری خواهند داشت. به طور معین، شیائومی مدعی شده که این تکنولوژی نو قادر است عمر باتری گوشی را تا 100 دقیقه افزایش دهد. گویا در نیمه دوم سال 2022 فراوری انبوه باتری های مبتنی بر این تکنولوژی نو شروع خواهد شد. به همین دلیل اولین گوشی های مبتنی بر این نوع باتری ها اواخر 2022 یا اوایل 2023 راهی بازار می شوند. بنابراین نباید انتظار بهره گیری گوشی های سری شیائومی 12 از این باتری نو را داشته باشیم.

روی هم رفته طی سال های گذشته اگرچه فناوری های مختلف مربوط به گوشی های هوشمند با پیشرفت گسترده ای روبرو شده اند، اما اساس باتری های موجود در گوشی های هوشمند تغییر چندانی نداشته است. مهم ترین رویکردی که شرکت ها برای افزایش عمر باتری استفاده می نمایند، بهره گیری از باتری های بزرگ تر است. بعضی شرکت ها هم دو باتری در گوشی های خود تعبیه می نمایند. به عنوان مثال می توانیم به شیائومی، هواوی و وان پلاس اشاره کنیم که چنین رویکردی را اتخاذ نموده اند. چنین رویکردی نه تنها دست شرکت ها را برای تعبیه قطعات داخلی بازتر می نماید، بلکه در زمینه سرعت شارژ هم مزایایی دارد.

ضمناً با توجه به اینکه روزبه روز شمار کاربران اینترنت 5G افزایش پیدا می نماید، اهمیت عمر باتری بیشتر از گذشته شده است زیرا اینترنت 5G فشار زیادی به باتری وارد می نماید. علاوه بر این، در حال حاضر تقریبا تمام گوشی های میان رده و پرچم دار از نمایشگرهای مبتنی بر رفرش ریت بالا بهره می برند که این نمایشگرها هم عمر باتری را به طور قابل توجهی کاهش می دهند.

طی سال های گذشته گزارش های زیادی درباره پیشرفت های به دست آمده در زمینه باتری های گرافینی منتشر شده است. گرافین از ترکیبی از اتم های کربن تشکیل شده که در یک ساختار محکم شبیه لانه زنبور به یکدیگر متصل شده اند. ضخامت گرافین یک لایه اتم کربن است و بنابراین به طور شگفت انگیزی باریک محسوب می گردد.

سلول های گرافینی بسیار سریع تر از باتری های لیتیوم یونی شارژ می شوند و ظرفیت بسیار بالاتری دارند؛ علاوه بر این باید به ضخامت و وزن بسیار کمتر آن ها هم اشاره کنیم. ویژگی وزن و ضخامت برای گوشی های هوشمند اهمیت زیادی دارد زیرا به شرکت ها اجازه می دهد بدون احتیاج به افزایش ضخامت بدنه، از باتری های بسیار بهتری استفاده نمایند. بعلاوه باید به عملکرد حرارتی فوق العاده این نوع ماده هم اشاره کنیم که منجر به بهبود عمر باتری و ایمنی آن می گردد.

با وجود اینکه این فناوری مزایای بسیار زیادی دارد، ولی هنوز معین نیست که چه زمانی برای باتری گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مهم ترین چالش های موجود بحث هزینه های فراوری بسیار بالای این ماده است که احتمالا به مرور زمان این هزینه ها کاهش پیدا می نماید. بنابراین با توجه به تمام چالش های موجود، تا اطلاع ثانوی باتری های گوشی های هوشمند با پیشرفت مهمی روبرو نمی شوند ولی در این میان، این فناوری نو شیائومی خبر خوبی برای کاربران گوشی های این شرکت محسوب می گردد.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 تیر 1401 بروزرسانی: 22 تیر 1401 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2273

به "شیائومی از فناوری نو باتری گوشی رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی از فناوری نو باتری گوشی رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید