لزوم اجرای طرح کهاب در صندلی های سوخت کلانشهرها تا انتها 1400

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، مجری طرح کهاب شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: همه صندلی های عرضه سوخت محدوده شهری کلانشهرها و مراکز استان ها تا انتها سال 1400 به تجهیزات طرح کهاب مجهز می شوند.

لزوم اجرای طرح کهاب در صندلی های سوخت کلانشهرها تا انتها 1400

فرهاد عبدالله پور در گفت وگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: طبق مصوبه هیئت وزیران در مردادماه سال جاری و زمان بندی در نظر گرفته شده، همه صندلی های عرضه سوخت داخل محدوده شهری کلانشهرها و مراکز استان ها تا خاتمه سال 1400 باید به منظور جلوگیری از انتشار بخار و هدرروی بنزین طرح کهاب (کاهش، راهنمایی، انتقال و بازیافت بخارات بنزین) را به طور کامل اجرا نمایند.

وی تأکید کرد: طبق این مصوبه دیگر صندلی های عرضه سوخت باید تا خاتمه سال 1401 تجهیزات این طرح را نصب و آن را اجرا نمایند.

مجری طرح کهاب شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران تأکید کرد: از ابتدای مهرماه 99 همه صندلی های تازه تأسیس عرضه سوخت، تنها در صورتی که مجهز به تجهیزات کنترل و بازیافت بخار بنزین باشند، قابل بهره برداری خواهند بود که این طرح با جدیت در حال انجام و پیگیری است.

عبدالله پور توضیح داد: نازل هایی که در طرح کهاب استفاده می شوند، به دلیل دقت بالا و داشتن فناوری روزآمد نسبت به نازل های قدیمی، دارای قطع کن اتوماتیک هستند و از هرگونه هدرروی فرآورده در طول عملیات سوخت گیری جلوگیری می گردد.

وی اضافه نمود: صندلی های زیر پوشش شرکت های زنجیره ای توزیع سوخت، دارای لایه های مهندسی و بهداشت، ایمنی و وحیط زیست (اچ اس ئی) هستند که آنها را ملزم به انجام بازرسی های عادی از صندلی های زیر پوشش می نماید.

مجری طرح کهاب شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: دیگر صندلی های اختصاصی نیز به صورت دوره ای توسط گروه های نظارتی در بازه های زمانی کوتاه مدت دو، سه ماهه، ارزیابی می شوند.

عبدالله پور اضافه نمود: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اعمال نظارت کافی و کنترل اجرای دقیق دستورعمل ها و استانداردهای ملی صندلی های عرضه سوخت، به صورت دوره ای اقدام به بازرسی از همه صندلی های عرضه سوخت در کشور می نماید.

به گزارش شانا، طرح کهاب (کاهش، راهنمایی، انتقال و بازیافت بخارات بنزین) شامل سه مرحله است که مرحله یک آن شامل لوله کشی از مخازن زیرزمینی تا محل تخلیه صندلی های عرضه سوخت، در همه صندلی های سراسر کشور اجرایی شده ؛ مرحله دوم این طرح شامل بازیافت بخارات بنزین در خود صندلی های عرضه سوخت و مرحله سه نیز شامل نصب دستگاه های استحصال بخارات بنزین در صندلی هاست.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1571

به "لزوم اجرای طرح کهاب در صندلی های سوخت کلانشهرها تا انتها 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم اجرای طرح کهاب در صندلی های سوخت کلانشهرها تا انتها 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید