ماسک جدید ال جی جلوی ویروس کرونا را می گیرد؟

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، هنگامی هم که وقت تعویض صافی ها فرا برسد، ماسک به وسیله برنامکی به نام تین کیو که ال جی برای گوشی های اندروید و آیفون فراوری نموده است، پیغام هشداری برای تلفن همراه هوشمند کاربر ماسک ارسال می نماید.

ماسک جدید ال جی جلوی ویروس کرونا را می گیرد؟

این ماسک جدید مجهز به فیلتر اچ13 هپا است

شرکت ال جی ماسک جدیدی مجهز به تصفیه نماینده هوا فراوری نموده است که با باتری کار می نماید، اما هنوز تعیین نیست که تا چه حد می تواند از انتقال ویروس کرونا جلوگیری کند. شرکت ال جی می گوید با فراوری این ماسک معضل بی کیفیتی ماسک های دست ساز خانگی و کمبود ماسک های یک بارمصرف رفع می گردد.

این ماسک جدید مجهز به فیلتر اچ13 هپا است که در تصفیه نماینده های هوایی که ال جی برای استفاده در خانه ها فراوری نموده نیز مشابه آن ها به کار رفته است. صافی هپا می تواند جلوی 99.97 درصد ذرات 0.3 میکرونی را بگیرد. میکرون مختصر میکرومتر و برابر با 0.001 میلی متر است. یاخته های باکتری تقریباً دارای طول یک تا ده میکرون و پهنای 0.2 تا یک میکرونند.

این ماسک همچنین مجهز به باتری 820 میلی آمپرساعت است که برق دو پروانه تنظیم نماینده حجم هوای دم و بازدم مصرف نماینده ماسک را تامین می نماید. سرعت پروانه های تهویه به طور اتوماتیک در حالت دم افزایش و در حالت بازدم کاهش می یابد تا تنفس مصرف نماینده در مقایسه با حالتی که از ماسک متعارف و فاقد پروانه تهویه استفاده می نماید، آسان تر گردد.

در بدنه این ماسک هم تجهیزاتی تعبیه شده است که نور فرابنفش به ماسک می تابانند تا میکروب های زیان بار از بین بروند. شارژر باتری هم درون این بدنه واقع شده است. هنگامی هم که وقت تعویض صافی ها فرا برسد، ماسک به وسیله برنامکی به نام تین کیو که ال جی برای گوشی های اندروید و آیفون فراوری نموده است، پیغام هشداری برای تلفن همراه هوشمند کاربر ماسک ارسال می نماید.

باتری های در حالت کم مصرف هشت ساعت و در حال پرمصرف دو ساعت کار می نمایند. تعیین نیست که این ماسک را با چه قیمتی و در چه مناطقی از دنیا عرضه خواهند کرد، ولی ال جی اعلام نموده است در سه ماهه چهارم سال 2020 و در بازار های دست چین شده ای این ماسک را عرضه خواهد نمود.

به گزارش سی نت شرکت ال جی تعیین ننموده است که هوای خروجی از ماسک هم مانند هوای ورودی به آن تصفیه می گردد یا خیر. همچنین تعیین نیست که این ماسک می تواند در کاهش دادن شیوع کرونا موثر باشد یا خیر. به گزارش ورگ شرکت ال جی در این باره اظهارنظری ننموده است و پاسخ را به بعد از تکمیل صدور گواهی و آزمایش ها موکول نموده است.

ال جی در ماه ژوئن برای یاری به مقابله با کرونا دو هزار عدد از این ماسک ها را به بیمارستان سورانس سئول هدیه داده بود.

طبق گزارش کوریا هرالد، لی گام-جیو قائم مقام شرکت ال جی الکترونیک می گوید: با توجه به طولانی شدن همه گیری کووید19 شرکت ال جی امیدوار است که این ماسک الکترونیکی یاری حال خدمه درمانی در ساعات طولانی کارشان باشد.

این در حالی است طبق نظر سازمان دنیای بهداشت ماسک های تهویه دار به آلودگی محیط دامن می زنند و مرکز جلوگیری و مهار بیماری های ایالات متحده نیز استفاده از ماسک های دارای تهویه را توصیه نمی نماید.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1372

به "ماسک جدید ال جی جلوی ویروس کرونا را می گیرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماسک جدید ال جی جلوی ویروس کرونا را می گیرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید