مخالفت سازمان لیگ آلمان با راه اندازی شکل جدید لیگ قهرمانان

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، تهران- خبرنگاران- سازمان لیگ فوتبال آلمان (DFL) پیشنهاد یوفا مبنی بر راه اندازی تورنمنتی مستقل از لیگ قهرمانان را رد کرد و به صف مخالفان فراوان این پیشنهاد ملحق شد.

مخالفت سازمان لیگ آلمان با راه اندازی شکل جدید لیگ قهرمانان

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید.

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه نوشت: دی اف ال که کنترل و مسئولیت برگزاری 2 لیگ فوتبال آلمان را بر عهده دارد و با نام های بوندسلیگا و بوندسلیگا 2 شناخته می گردد؛ با انتشار بیانیه ای گفت که چنین تورنمنتی عواقب غیر قابل قبولی برای فوتبال ملی در سراسر اروپا به همراه خواهد داشت.

اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) با همکاری اتحادیه باشگاه های اروپا (ECA) که باشگاه های مطرح تمام اروپا را به عنوان عضو در اختیار دارد، در صدد است تا پس از اتمام تقویم فوتبال بین المللی در سال 2024، رقابت های باشگاهی اروپا را دوباره طراحی کند.

براساس گزارش هایی که از جلسه برگزار شده مابین یوفا و نمایندگان لیگ های اروپایی منتشر شده است، یوفا پیشنهادهایی را روی میز مذاکره قرار داده که تغییرات بنیادی را در بر دارد.

تعدادی از نمایندگان لیگ های اروپایی حاضر در جلسه گفته اند که پیشنهاد مذکور شامل لیگ قهرمانانی با سه دسته است و سقوط و صعود به هر دسته را نیز شامل می گردد.

لیگ دسته یک که مشابه لیگ قهرمانان است، با حضور 32 تیم برگزار شده و 24 تیم اول صندلی خود را برای حضور در فصل بعد رقابت ها تثبیت می نمایند؛ تغییری که به سنت معمول و دیرینه مبنی بر راهیابی به رقابت های اروپایی به وسیله لیگ های داخلی کشورها، خاتمه می دهد.

براین اساس تنها چهار صندلی برای تیم های قهرمان 54 لیگ داخلی کشورهای اروپایی باقی خواهد ماند.

کریستین سیفرت مدیر اجرایی سازمان لیگ آلمان تاکید نمود: پیشنهاد مطرح شده تبعات غیرقابل قبولی را برای لیگ های داخلی اروپا به همراه خواهد داشت و از این رو نباید به این شکل اجرا گردد؛ نباید اجازه دهیم که جذابیت لیگ های سنتی کشورها که میلیون ها بیننده در سرتاسر اروپا دارد، آسیب ببیند.

این نهاد آلمانی از الکساندر چفرین رئیس یوفا خواست تا با دوراندیشی روال جاری را مدیریت و تعدیل کند.

ورزشی**3991**9129

منبع: ایرنا
انتشار: 30 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 346

به "مخالفت سازمان لیگ آلمان با راه اندازی شکل جدید لیگ قهرمانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت سازمان لیگ آلمان با راه اندازی شکل جدید لیگ قهرمانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید