مقام آمریکایی: برجام الزام آور نیست

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، نماینده مستعفی دولت آمریکا در امور ایران گفته که برجام یک توافق سیاسی است و از لحاظ حقوقی الزام آور نیست.

مقام آمریکایی: برجام الزام آور نیست

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، برایان هوک، نماینده مستعفی دولت آمریکا در امور ایران روز آدینه گفت که برجام یک توافق سیاسی است و از لحاظ حقوقی الزام آور نیست.

برایان هوک همچنین مدعی شد دولت آمریکا برای بازگرداندن تحریم ها علیه ایران به اجازه هیچ کسی احتیاج ندارد.

دولت آمریکا روز پنجشنبه (21 اوت/30 مرداد) با ارائه نامه ای به رئیس شورای امنیت رسماً این شورا را از خواست خود برای بازگرداندن تمامی تحریم های بین المللی علیه ایران آگاه کرد.

آمریکا در این نامه ایران را به نقض اساسی تعهداتش در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) متهم نموده است.

این نامه، فرایند 30 روزه ای را شروع می نماید که از لحاظ تئوریک می تواند به بازگشت اتوماتیک تحریم سازمان ملل علیه ایران منجر گردد. با این حال، کارشناسان گفته اند دولت آمریکا جهت پرپیچ و خم و دشواری پیش رو دارد.

ساز و کار موسوم به بازگشت اتوماتیک تحریم ها که با نام های دیگری مثل مکانیسم ماشه یا اسنپ بک نیز شناخته می گردد به دنبال احیای تمامی قطعنامه های تحریمی علیه تهران است که پس از حصول برجام میان ایران و گروه موسوم به 1+5 تعلیق شده بودند.

تصمیم آمریکا با مخالفت روسیه، چین و سه کشور اروپایی روبرو شده که تأکید نموده اند آمریکا به دلیل خروج از برجام، حقی برای استناد به مفاد این توافق جهت بازگرداندن تحریم ها علیه ایران ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1353

به "مقام آمریکایی: برجام الزام آور نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام آمریکایی: برجام الزام آور نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید