موضع گیری فرانسه نسبت به توافق آتش بس در سوریه

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، ایرنا نوشت: وزارت خارجه فرانسه با استقبال از توافق آتش بس روسیه و ترکیه در خاک سوریه، گفت تنها یک توافق سیاسی تحت نظارت سازمان ملل می تواند شرایط را برای یک راهکار پایدار در مورد بحران سوریه فراهم کند.

موضع گیری فرانسه نسبت به توافق آتش بس در سوریه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش سایت رسمی اطلاع رسانی وزارت امور خارجه فرانسه، پاریس به همراه شرکای اروپایی خود توافق نامه ای که روز پنجشنبه بین روسیه و ترکیه منعقد شده را رصد می نماید و امیدوار است این توافق نامه بتواند به توقف فوری، پایدار و قابل اثبات خصومت ها منجر گردد.

وزارت امور خارجه فرانسه با تکرار مجدد درخواست خود برای احترام کامل به قوانین بین المللی ، حمایت از جمعیت غیرنظامی و فراهم شدن دسترسی به یاری های بشرمحبت آمیز اضافه کرد: فرانسه در سطح اروپا، یاری های بشرمحبت آمیز خود را در ادلب تقویت نموده است، در حالی که نزدیک به یک میلیون نفر آواره شده و در شرایط بسیار سختی زندگی می نمایند.

فرانسه در شرایطی از یاری های انسان محبت آمیز به مردم سوریه سخن گفته است که این روزها این کشور و دیگر اعضای اتحادیه اروپا کوشش می نمایند مانع از ورود پناهجویان سوری به اروپا شوند.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم روز آدینه از توافق آتش بس روسیه و ترکیه در سوریه استقبال و گفت که این اتحادیه اکنون می تواند یاری های خود به غیرنظامیان را افزایش دهد.

استان ادلب در شمال غرب سوریه در هفته های اخیر شاهد درگیری نیروهای سوری و ارتش ترکیه است که نیروهای خود را وارد خاک سوریه نموده است.

سران روسیه و ترکیه پس از سه ساعت مذاکرات درباره تنش های بوجود آمده در ادلب استانی در شمال سوریه و در همسایگی ترکیه، پنجشنبه شب در مسکو به توافق رسیدند.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 990

به "موضع گیری فرانسه نسبت به توافق آتش بس در سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضع گیری فرانسه نسبت به توافق آتش بس در سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید