نامگداری هفته ای بنام مقابله با گاز منوکسیدکربن ، وقت اجرای طرح پایلوت تلفن های حوادث در ایران است

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، مدیرعامل سازمان آتش نشانی گفت: در بسیاری از نقاط جهان مردم در مواقع اضطراری فقط با یک شماره تماس می گیرند، اما در ایران هنوز این اتفاق روی نداده و به نظرم وقت آن رسیده که در تهران این اتفاق روی دهد.

نامگداری هفته ای بنام مقابله با گاز منوکسیدکربن ، وقت اجرای طرح پایلوت تلفن های حوادث در ایران است

مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش نشانی در تبادل نظر با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، در رابطه به هفته ایمنی گفت: آغاز فصل سرما برای ما یعنی استفاده از سوخت های فسیلی جهت گرم کردن محل کار و زندگی و استفاده از سوخت فسیلی یعنی دعوت از مهمان ناخوانده ای به نام گاز مونواکسید کربن که مسمومیت با این گاز باعث معلولیت های ذهنی و روانی و مرگ خواهد شد.

وی ادامه داد: از ویژگی های این مهمان ناخوانده می توان به: نامرئی، بی رنگ، بی بو، بی طعم، سمی، کشنده و معروف به قاتل خاموش بودن آن نام برد.

داوری بیان نمود: از همین رو سازمان آتش نشانی با مشارکت اداره گاز، سازمان اورژانس تهران، انجمن جامعه ایمن کشور و اداره مشارکت ها شهروندی شهر تهران هفته ای را به عنوان هفته مقابله با گاز منوکسید کربن از سوم تا دهم آبان نام گذاری کردند و هدف آنان این است که مردم قبل از اینکه وسایل گاز سوز را راه اندازی نمایند به این مسایل حساس شوند و حتما به نکات که در زیر گفته می گردد توجه داشته باشند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی بیان نمود:انشاالله بتوانیم با برگزاری کارگاه ها و آموزش های لازم بتوانیم سال جاری شاهد تلفات کمتری در رابطه با گاز منوکسیدکربن داشته باشیم.

وی همچنین در رابطه با پایلوت تلفن های حوادث گفت: در بسیاری از نقاط جهان مردم در مواقع اضطراری فقط با یک شماره تماس می گیرند، اما در ایران هنوز این اتفاق روی نداده و به نظرم وقت آن رسیده که در تهران این اتفاق روی دهد.

داوری افزود: قرار دریافت سازمان ها و نهاد های مختلف کنار یکدیگر منجر به هم افزایی می گردد و نباید فکر کنیم اگر سازمان ها در حوادث با هم ادغام شوند و در کنار یکدیگر قرار گیرند منجر به تداخل در انجام وظایف شأن می گردد البته این مساله فعلا در حد طرح و پیشنهاد است و برای اجرای آن ضروری است زیرساخت های لازم اجرا گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 9 آذر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1464

به "نامگداری هفته ای بنام مقابله با گاز منوکسیدکربن ، وقت اجرای طرح پایلوت تلفن های حوادث در ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامگداری هفته ای بنام مقابله با گاز منوکسیدکربن ، وقت اجرای طرح پایلوت تلفن های حوادث در ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید