نماینده سازمان ملل اعلام خودسرانه خودمختاری در جنوب یمن را ناامیدکننده خواند

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، فرستاده سازمان ملل متحد به اعلام خودمختاری گروه موسوم به المجلس الانتقالی الجنوبی (شورای انتقالی جنوب) متحد امارات در جنوب یمن واکنش نشان داد.

نماینده سازمان ملل اعلام خودسرانه خودمختاری در جنوب یمن را ناامیدکننده خواند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مارتین گریفیتس فرستاده سازمان ملل در امور یمن امروز دوشنبه به اعلام خودسرانه خودمختاری گروه موسوم به المجلس الانتقالی الجنوبی (شورای انتقالی جنوب) متحد امارات در جنوب یمن واکنش نشان داد.

او گفت که تحولات اخیر ناامیدکننده است، به خصوص اینکه عدن و دیگر مناطق جنوبی پس از خسارت های سیلاب اخیر و خطر کرونا هنوز به روال قبلی بازنگشته اند.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، گریفیتس خواهان تسریع در اجرای توافق ریاض با حمایت ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی شد و همه طرف های سیاسی را به همکاری با حسن نیت و خودداری از اتخاذ اقدامات تنش زا و نیز اولویت دادن به منافع مردم یمن فراخواند.

گریفیتس همچنین توضیح داد که توافق ریاض بر مشارکت شورای انتقالی جنوبی در رایزنی های مربوط به راه چاره سیاسی نهایی برای انتها دادن به درگیری ها در یمن و تأمین منافع مردم این کشور تأکید نموده است.

از سوی دیگر عبدالله مهدی سعید از سران شورای انتقالی جنوب در استان ضالع (جنوب یمن) بیان کرد، این شورا از تصمیم خود برای اعلام خومختاری در جنوب یمن منصرف نخواهد شد.

شورای انتقالی جنوب، گروهی سیاسی در جنوب یمن است که در می سال 2017 شکل گرفته است. هم اکنون این گروه مورد حمایت ابوظبی است و برای سلطه بر جنوب یمن، رقیب دولت مستعفی یمن که در عربستان مقیم است، قلمداد می گردد.

نیروهای وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن شامگاه ششم اردیبهشت در اقدامی که علیه دولت هادی و متحد سعودی است، اعلام خودمختاری کردند و همزمان با بیانیه رئیس این شورا -مقیم در امارات- تحرکات نظامی خود را در عدن از سر گرفتند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1151

به "نماینده سازمان ملل اعلام خودسرانه خودمختاری در جنوب یمن را ناامیدکننده خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده سازمان ملل اعلام خودسرانه خودمختاری در جنوب یمن را ناامیدکننده خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید