نکات بهداشتی درمورد کرونا که طی سفرهای ضروری باید رعایت کنید

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، با شرایط پیش آمده، بیشتر سفرهای غیر ضروری لغو شده اند و افراد در تمام جهان سعی می کنند تا جای ممکن در خانه بمانند؛ با این همه، در برخی شرایط خاص امکان لغو سفر وجود ندارد. در این زمان چه باید کرد؟ چطور هنگامی که در سفر هستیم، خود را در برابر این میهمان ناخوانده، محافظت کنیم؟ در این مقاله، به نکات بهداشتی درمورد کرونا طی سفر می پردازیم؛ سفرهایی که امکان لغو آن ها به هر دلیل امکان پذیر نبوده است. اگر احتمالا هنوز به اندازه کافی در مورد ویروس کرونا اطلاعات کافی ندارید، پیشنهاد می کنیم تا به مجله خبرنگاران مراجعه کنید و در ادامه این مطلب نیز با ما همراه باشید.

نکات بهداشتی درمورد کرونا که طی سفرهای ضروری باید رعایت کنید

آیا می توانیم با رعایت موارد ایمنی به سفر برویم؟

واقعیت این است که سفر بخشی از زندگی اغلب افراد است و به ما کمک می کند تا به تمدد اعصاب بپردازیم یا به کارهایمان برسیم؛ دوستان و خانواده را ببینیم یا به ماجراجویی برویم. با این وجود، در زمانی مثل حالا بهترین کار پرهیز از سفرهای غیر لازم است اما گاهی به هیچ طریق امکان لغو سفر وجود ندارد. در این حالت، چه باید کرد؟ مرکز کنترل بیماری ها در کشورهای مختلف، توصیه هایی در این زمینه منتشر کرده اند که در ادامه به آن ها می پردازیم. این توصیه ها می توانند بر اساس هر منطقه و از سطح خطر یک تا سه متفاوت باشند. سطح خطر مرحله دو به این معنا است که سیستم ایمنی افراد را تحت الشعاع قرار می دهد و باعث بیماری افراد مسن می شود. با وجود اینکه بیماری در سطح یک، خطر کمی دارد اما بهترین توصیه این است که گردشگران در این زمان مراقبت های لازم را انجام بدهند و نکات ایمنی درمورد کرونا را جدی بگیرند.

این مراکز، همچنین توصیه های زیر را به منظور جلوگیری از ابتلای مسافران به بیماری کرونا توصیه می کنند:

  • از ارتباط نزدیک با افرادی که بیمار هستند، بپرهیزید
  • از دست زدن به چشم ها، بینی و دهان خود خودداری کنید
  • در زمانی که بیمار هستید، در خانه بمانید
  • زمانی که عطسه می کنید، بینی و دهان خود را با دستمال بپوشانید و سپس آن را دور بیاندازید
  • وسایلی را که زیاد از آن ها استفاده می کنید را ضدعفونی کنید
  • دست هایتان را به خصوص قبل از غذا به مدت 20 ثانیه با آب و صابون بشویید
  • اگر آب و صابون در دسترس ندارید، از ضدعفونی کننده های حاوی الکل 60 یا 35 درصد استفاده کنید

چطور از توصیه ها و نکات بهداشتی درمورد کرونا باخبر شویم؟

یکی از راه هایی که هنگام سفر به شما کمک می کند تا ایمن تر بمانید، به کارگیری توصیه هایی است که از مراجع رسمی منتشر می شود. دنبال کردن اطلاعیه های این مراجع می تواند حقیقتا کاربردی و هوشمندانه باشد! اما ممکن است در این بین به سوالاتی هم بر بخورید. سوالاتی مانند این که: آیا لازم است طی سفر ماسک بزنم؟

نکته مهم این است که استفاده از ماسک، بیشتر برای سایر مناسب است تا شما! به این معنی که زمانی که از ماسک استفاده می کنید، احتمال انتقال بیماری از شما به سایرین کاهش پیدا می کند. با این وجود محققان می گویند که ماسک ها نمی توانند به کلی شما را در برابر این ویروس حفاظت کنند، چراکه ویروس کرونا از فیلترهای به کار رفته در ماسک ها کوچک تر است. باید گفت که ویروس کرونا ابعادی برابر 0.1 میکرون دارد، حال آنکه فیلترها مانع از ورود موادی عظیمتر از 0.3 میکرون به فضای داخلشان می شوند.

آیا فضای داخل هواپیماها تمیز و قابل اعتماد است؟

خوشبختانه، طبق گفته محققین به لطف فیلترهای قدرتمندی که برای تمیز کردن هوا در هواپیماها استفاده می شود، ویروس کرونا به این راحتی ها در این وسایل نقلیه عظیم زنده نمی ماند. با این وجود، اگر همچنان در این مورد حس خوبی ندارید، می توانید صندلی خود را با اسپری های مخصوص ضدعفونی کنید. علاوه بر این، اگر قصد دارید تا دور و برتان را تمیز کنید، بهتر است از سینی رو به روی صندلیتان شروع کنید.

نشستن روی میکروب ها شما را بیمار نمی کند!

یکی از امیدوارکننده ترین نکات بهداشتی درمورد کرونا این است که این ویروس به راحتی از بین می رود و فقط کافی است تا درست همه چیز را ضدعفونی کنید. به همین دلیل، به خاطر داشته باشید که صفحه نمایش و دسته های صندلی را هم به خوبی تمیز کنید. بعد از این هم که کارتان را تمام کردید، دوباره دست هایتان را ضدعفونی کنید تا از انتقال بیماری به دست و دهان جلوگیری به عمل بیاورید. یکی از مهم ترین نکاتی که باید بدانید این است که با نشستن روی سطحی که به ویروس کرونا آلوده است، شما مبتلا نمی شوید اما اگر آن سطح را با دست لمس کنید و به صورت یا دهان خود بزنید، احتمال ابتلا به بیماری را افزایش خواهید داد.

آیا هوای در گردش در هواپیما، یک مشکل اساسی است؟

درست است که این ویروس از طریق هوای آلوده منتقل می شود اما یکی از موارد مثبت هواپیماها و از نکات بهداشتی درمورد کرونا این است که هوای داخل این وسایل نقلیه دائما تصفیه می شوند و این باعث می شود تا احتمال انتقال بیماری به شدت کاهش پیدا کند.

آیا هتل ها به اندازه کافی امن هستند؟

بهترین راه این است که خودتان از این موضوع مطمئن بشوید. چطور؟ اطمینان حاصل کنید که دست هایتان را بعد از رسیدن به هتل شسته اید و ضدعفونی کرده اید. سپس با وجود اینکه نمی توان صد در صد همه چیز را کاملا تمیز کرد، بالشت ها و تخت را با اسپری های مخصوص ضدعفونی کنید. گزینه دیگر، استفاده از ملحفه هایی است که با خود به همراه برده اید.

در این مقاله، به نکات بهداشتی درمورد کرونا پرداختیم که می توانید طی سفرهایی که بنا به ضرورت انجام می شوند، رعایت کنید. همانطور که در این مطلب ذکر کردیم، خوشبختانه این ویروس با رعایت نکات بهداشتی قابل کنترل و مهار است. درنتیجه، با این که این ویروس بخش عمده ای از جهان را درگیر کرده است اما با رعایت نکات بهداشتی می توان تا حد زیادی از ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد. شما علاوه بر مواردی که ما اشاره کردیم، چه راه هایی را برای مقابله با کرونا در سفرهای ضروری پیشنهاد می کنید؟

منبع: الی گشت
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1035

به "نکات بهداشتی درمورد کرونا که طی سفرهای ضروری باید رعایت کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات بهداشتی درمورد کرونا که طی سفرهای ضروری باید رعایت کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید