نگاهی به گلگسی نوت 20 و گلگسی نوت 20 اولترا: کهکشانی های نو

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، تلفن های هوشمند مجموعه نوت از سال ها پیش انقلاب بزرگی در دنیای تلفن های هوشمند بوده اند. وقتی سامسونگ از نخستین نسل گلگسی نوت رونمایی کرد، همه فعالان بازار تلفن همراه تحت تاثیر خلاقیت شرکت کره ای قرار گرفتند با این حال الهام یا تقلید رقبا از فناوری های سری نوت هرگز موفقیت آمیز نبوده است. به عبارت دیگر، سری گلگسی نوت با فناوری های خلاقانه و جذابیت های منحصربه فرد به محصولات متفاوتی تبدیل شده اند که حالا جدیدترین نسل آن ها معرفی شده است.

نگاهی به گلگسی نوت 20 و گلگسی نوت 20 اولترا: کهکشانی های نو

گلگسی نوت 20 و گلگسی نوت 20 اولترا نوترین پرچمداران شرکت کره ای هستند که در دومین رویداد بزرگ سامسونگ معرفی شدند. این محصولات که قرار است جانشین گلگسی نوت 10 و گلگسی نوت 10 پلاس شوند، به نظر می رسد تغییرات زیادی را نسبت به نسب قبل نداشته باشند. در ادامه به معرفی هر دو پرچمدار نو سامسونگ می پردازیم و پس از نوبت به مقایسه آن ها با محصولات نسل قبل می رسد.

گلگسی نوت 20: یک عقب گرد باورنکردنی

اولین مشکل بزرگ گلگسی نوت 20 آن است قاب پشتی آن از پلاستیک ساخته شده و این آخرین اتفاقی است که از پرچمدار سامسونگ انتظار داریم. برخلاف مدل اولترا، طراحی صفحه نمایش گلگسی نوت 20 به صورت تخت طراحی شده و خبری از صفحه نمایش با لبه های خمیده نیست. پرچمدار درجه دو سامسونگ کمی سبک تر از مدل اولترا به نظر می رسد و 192 گرم وزن دارد. نمایشگر 6.7 اینچی آن برخلاف مدل بالاتر نوت 20 اولترا تنها با نوع سوپر AMOLED ساخته شده و رزولوشن فول اچ دی پلاس یعنی 1080×2400 پیکسل را به نمایش می گذارد. با این حال تراکم صفحه نمایش نوت 20 در ازای هر اینچ روی عدد نه چندان قابل قبول 393 پیکسل ایستاده و از نرخ رفرش 120 هرتز هم پشتیبانی نمی نماید.

با این حال سخت افزار گلکسی نوت 20 تفاوت زیادی با مدل اوترا ندارد. این تلفن هوشمند از پردازنده اگزینوس 990 بهره می برد و از هشت گیگابایت حافظه موقت استفاده می نماید. سامسونگ برای نوت 20 دو مدل با حافظه داخلی 128 گیگابایت و 256 گیگابایت در نظر گرفته که در مقایسه با مدل برتر، ظرفیت پایین تری است.

وقتی به دوربین می رسیم، نوت 20 باز هم شانس زیادی در برابر برادر بزرگترش ندارد. سامسونگ برای دوربین سلفی نوت 20 از همان دوربین اولترا واید گوشی استفاده نموده است. به عبارت دیگر، دو دوربین از چهار دوربین اصلی نوت 20 از یک سنسور بهره می برد. دوربین اصلی این تلفن هوشمند هم از سنسور 12 مگاپیکسلی استفاده می نماید که ابعاد بزرگی دارد. دوربین تله فوتو نوت 20 از کیفیت قابل قبول 64 مگاپیکسل پشتیبانی می نماید با این حال از قابلیت زوم اپتیکال بی بهره است. این دوربین در برترین حالت زوم هیبریدی 3 برابری و زوم دیجیتالی 30 برابری را به نمایش می گذارد.

اگرچه برای خرید نوت 20 باید 1000 دلار بپردازید اما سامسونگ قابلیت پیش خرید آن با قیمت قابل قبول 350 دلار را فراهم نموده است. این تلفن هوشمند در رنگ های سبز، برنزی و خاکستری به بازارهای جهانی عرضه می گردد. به نظر می رسد سامسونگ برای فروش بیشتر میان رده های قدرتمند و پرچمدار اصلی اش یعنی نوت 20 اولترا امکانات زیادی برای آن در نظر نگرفته است.

گلگسی نوت 20 اولترا: غول پیکر و قدرتمند

پرچمدار گران قیمت و برتر سامسونگ یکی از بزرگترین و قدرتمندین محصولات فراوریشده به وسیله این فراوریکننده کره ای است که می تواند لقب برترین تلفن هوشمند فعلی بازار را کسب کند. سامسونگ برای نوت 20 اولترا از صفحه نمایش بسیار بزرگ 6.9 اینچی استفاده نموده که اگرچه لبه های خمیده جذابی دارد اما در هر صورت با ابعاد غول پیکرش چندان هم خوش دست نیست. این گوشی با وزنی معادل 12 گرم سنگین تر از نوت 20 به وزن باورنکردنی 208 گرم رسیده که می تواند آن را در فهرست سنگین وزن ترین محصولات سامسونگ قرار دهد.

سامسونگ در نوت 20 اولترا از نمایشگر دینامیک AMOLED X2 با رزولوشنی معادل فراتر از چهار برابر کیفیت اچ دی یعنی 1440 ×3088 پیکسل استفاده نموده است. این تلفن هوشمند مانند سری گلکسی اس 20 از نرخ رفرش 120 هرتزی هم پشتیبانی می نماید و تراکم پیکسلی 496 را ثبت نموده که وضوح باورنکردنی آن را ثابت می نماید. برای تماشای باکیفیت محتوای ویدیویی می توانید روی فناوری +HDR10 گلگسی نوت 20 اولترا حساب باز کنید. از قلم نیاندازید سامسونگ با طراحی دوباره صفحه نمایش نوت 20 اولترا بیشتر از 91 درصد از پنل جلویی تلفن هوشمندش را به صفحه نمایش لمسی اختصاص داده و حفره دوربین سلفی گوشی را در کوچک ترین حالت ممکن طراحی نموده است.

نسل نو پوشش لایه ای محافظ گوریلا گلس برای نخستین بار با گلگسی نوت 20 اولترا به بازارهای جهانی وارد شده و گوریلا گلس 7 دور تا دور این تلفن هوشمند قدرتمند را در بر گرفته است. پردازنده قدرتمند نوت 20 اولترا چیپست نو مجموعه اگزینوس یعنی مدل 990 است که با فناوری 7 نانومتری فراوری شده و احتمالا عملکرد بی نظیری دارد. مدل فایو جی این تلفن هوشمند در سه مدل با حافظه های داخلی 128 و 256 و البته 512 گیگابایت با حافظه موقت 12 گیگابایت فراوری شده و مدل فور جی هم تنها با دو مدل 256 و 512 گیگابایت در دسترس است و 8 گیگابایت حافظه موقت دارد.

دوربین اصلی نوت 20 اولترا از همان سنسور بزرگ 108 مگاپیکسلی اس 20 اولترا استفاده می نماید که فوکوس اتوماتیک و لرزشگیر اپتیکال هم دارد. برای دوربین تله فوتو سنسور 12 مگاپیکسلی به کار گرفته شده و دوربین فوق عریض هم 12 مگاپیکسلی است. این تلفن هوشمند با دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی به بازار عرضه می گردد و رنگ های مشکی و سفید را در کنار مدل ویژه برنزی قرار داده است. مدل پایه آن حداقل 1250 یورو دارد.

در این زمینه بخوانید:

چگونه گوشی خیس شده را از سوختن نجات دهیم؟

راهنمای خرید گوشی موبایل و تلفن هوشمند

برای تقویت و ارتقای سخت افزار لپ تاپ به چه نکاتی توجه کنیم؟

گلگسی نوت 20 در برابر گلگسی نوت 10: چه چیزهایی تغییر نموده است؟

در همان نگاه نخست، تعیین است که نوت 20 ضخامت بیشتری از نوت 10 دارد. سامسونگ که پشت و روی گلگسی نوت 10 را به گوریلا گلس 6 مجهز نموده بود با توجه به طراحی پلاستیکی قاب پشتی نوت 20 نه تنها از بدنه پشتی آن حذف شده بلکه به گوریلا گلس 5 تقلیل یافته است. اگرچه صفحه نمایش نوت 20 از نوت 10 بزرگ تر شده اما نسبت صفحه نمایش به بدنه آن پایین تر آمده و تراکم پیکسلی کمتری هم دارد. طبیعی است که پردازنده، حافظه داخلی، حافظه موقت و پردازنده گرافیکی نوت 20 کیفیت بالاتری از نسل قبلی خود داشته باشد اما اعداد تغییرات زیادی ندارند.

همین تغییرات شامل حال دوربین نوت 20 هم می گردد. دوربین سلفی هر دو نسل نوت کیفیتی مشابه دارد و کیفیت دوربین های اولتراواید و تله فوتو هر دو گوشی هم تنها در اعداد فرق دارد. اما سامسونگ درباره باطری نوت 20 تنو نظر نموده و باطری 3500 میلی آمپری نوت 10 را کنار گذاشته تا از یک باطری 4300 میلی آمپری استفاده کند.

گلگسی نوت 20 اولترا در برابر گلگسی نوت 10 پلاس: چه چیزهایی تغییر نموده است؟

ابعاد و طراحی نوت 20 اولترا در مقایسه با نوت 10 پلاس تفاوت زیادی ندارد اما مدل نوت 20 از هم رده نوت 10 خود تقریبا 12 گرم سنگین تر است. از آن جایی که نسل هفتم گوریلا گلس برای نخستین بار در نوت 20 اولترا استفاده شده احتمالا طبیعی است که نوت 10 پلاس در برترین حالت از گوریلا گلس نسل شش بهره ببرد. صفحه نمایش نوت 20 اولترا هم 0.1 اینچ از نوت 10 پلاس بزرگ تر است و اگرچه در هر اینچ چهار پیکسل کمتر دارد اما از رزولوشن بالاتری بهره می برد که کیفیت بهتری هم دارد.

در قلب تپنده دو پرچمدار اخیر سری نوت، تفاوت خاصی در نام ها وجود ندارد اما عملکرد آن ها متفاوت به نظر می رسد. اما وقتی نوبت به دوربین می رسد، نوت 20 اولترا رقیبش را به راحتی شکست می دهد. دوربین اصلی نوت 20 قدرتمندتر بازار به 108 مگاپیکسل ارتقا پیدا نموده و اگرچه سایر دوربین ها شباهت زیادی با یکدیگر دارند اما در نهایت این نوت 20 اولترا که برنده می گردد. ضمن اینکه نوت 20 اولترا از فیلمبرداری با کیفیت فورکی هم پشتیبانی می نماید.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 11 آذر 1400 بروزرسانی: 11 آذر 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2057

به "نگاهی به گلگسی نوت 20 و گلگسی نوت 20 اولترا: کهکشانی های نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به گلگسی نوت 20 و گلگسی نوت 20 اولترا: کهکشانی های نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید