هشدار درباره تحرکات آمریکا و بعضی رژیم های عربی برای فتنه انگیزی در عراق

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق از وجود دست های پشت پرده خارجی برای فتنه انگیزی و ایجاد هرج و مرج در این کشور اطلاع داد.

هشدار درباره تحرکات آمریکا و بعضی رژیم های عربی برای فتنه انگیزی در عراق

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بدر الصائغ عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس توضیح داد: برنامه هایی از سوی بیگانگان با هدف ایجاد ناامنی در عراق دنبال می گردد و برای این منظور فعالان اجتماعی هدف قرار داده می شوند تا شرایط آشفته و هرج و مرج حاکم گردد..

در همین اتباط سعد الکعبی کارشناس مسائل سیاسی عراق نسبت به کوشش هایی هشدار داد که با حمایت طرف های سیاسی و پشتیبانی آمریکا و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس برای ازسرگیری درگیری های فرقه ای و مذهبی در عراق دنبال می گردد.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید نمود اتهاماتی که علیه این گروه خاص مطرح می گردد، با هدف ابقای نیروهای خارجی در عراق صورت می گیرد. چرا که کوشش می گردد تا اینگونه تبلیغ گردد که یک گروه خاص (شیعیان) با در اختیار داشتن سلاح، تهدیدی برای حکومت هستند و به همین دلیل باید نیروهای آمریکایی همچنان در کشور باقی بمانند.

به گفته سعد الکعبی، کوشش هایی در جریان است تا تغییراتی بنیادین در ساختار حکومت عراق صورت گیرد و با حمایت آمریکا معادله سیاسی به دوره قبل از سال 2003 بازگردانده گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1365

به "هشدار درباره تحرکات آمریکا و بعضی رژیم های عربی برای فتنه انگیزی در عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار درباره تحرکات آمریکا و بعضی رژیم های عربی برای فتنه انگیزی در عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید