شرایط ذخیره خون اصفهان عادی نیست

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، خبرنگاران/اصفهان مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه در شرایط عادی ذخیره خون حتما باید کمتر از 7 روز باشد، گفت: امروز حدود کمتر از 3.5 روز ذخیره خونی داریم که نشان می دهد شرایط عادی نداریم.

شرایط ذخیره خون اصفهان عادی نیست

مجید زینلی در گفت وگو با خبرنگاران، در مورد شرایط ذخیره خون در اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر شرایط انتقال خون استان بحرانی نیست، اما شرایط خوبی هم نداریم، با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال هستیم و همواره در اواخر فصل زمستان اهدای خون کاهش پیدا می کرد، سال جاری هم با شیوع ویروس کرونا این شرایط تشدید شده است.

وی با بیان اینکه میزان اهدای خون به کمتر از 50 درصد رسیده، از شهروندان خواست با توجه به ضرورت و اهمیت اهدای خون، هنگامی که برای انجام امور ضروری خود از منزل خارج می شوند به مراکز اهدای خون نیز مراجعه نمایند تا بیماران و نیازمندان به خون در مراکز درمانی با مشکل روبرو نشوند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: امروز حدود کمتر از 3.5 روز ذخیره خونی داریم، در حالی که چند روز پیش این میزان کمتر از 3 روز بود.

وی با اشاره به اینکه در شرایط عادی ذخیره خون حتما باید کمتر از 7 روز باشد، اظهار داشت: درحال حاضر شرایط عادی نداریم، این درحالی است که اگر ذخیره به حالت 1 روز یا روز به روز برسد شرایط بحرانی می گردد.

زینلی با اشاره به اینکه هیچ مطلب علمی ثابت ننموده که کرونا به وسیله خون و فرآورده های خونی منتقل گردد، گفت: هر کس که برای اهدای خون به این مراکز مراجعه کند توسط پزشکان ما معاینه و چکاپ کامل می گردد و بعد از آن عملیات اهدای خون انجام می گردد تا در صورتی که فرد مسئله ای از جمله بیماری و یا حتی سرماخوردگی داشت، یا اینکه دارو مصرف نموده بود از اهدای خون معاف گردد.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: مرکز اهدای خون میدان خواجو در ایام نوروز به غیر از روز اول و 13 فروردین که تعطیل است، همه روزه در حال فعالیت و آماده خدمات رسانی به اهدا نمایندگان است.

وی بار دیگر از مردم خواست که با توجه به شرایط کنونی انتقال خون، بیماران و نیازمندان به فرآورده های خونی را فراموش ننمایند و به طور مستمر به این مراکز مراجعه نموده و خون اهدا نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1037

به "شرایط ذخیره خون اصفهان عادی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط ذخیره خون اصفهان عادی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید