پالایشگاه های هندی در انتظار تصمیم دهلی نو برای بیمه نفت ایران

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، خبرنگاران : پالایشگاه های هندی با اشاره به این که هنوز از تحریم بیمه ای نفت ایران متاثر نشده اند ابراز امیدواری کردند دولت هند تا ماه ژوئن راه حلی را در این زمینه بیابد.

پالایشگاه های هندی در انتظار تصمیم دهلی نو برای بیمه نفت ایران

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از بیزینس استاندارد، به رغم معین نبودن شرایط بیمه اتکایی پالایشگاه های هندی وارد نماینده نفت خام از ایران، این پالایشگاه ها هنوز از تحریم های دولت آمریکا در این زمینه متاثر نشد اند.

مسئولان این پالایشگاه ها معتقدند، دولت هند تا ماه ژوئن راه حلی برای این مشکل پیدا خواهد نمود.

در این میان دو شرکت مانگالور و چنای پترولیوم بیش از همه از این تحریم ها ممکن است متاثر شوند. رئیس شرکت چنای پترولیوم در این باره گفت: بسیاری دیگر از پالایشگاه ها نیز، از جمله پالایشگاه های بخش خصوصی از نفت ایران استفاده می نمایند. خرید نفت از ایران کاهش یافته اما خرید از ایران همچنان ادامه دارد. سال گذشته نیز ما با مسائلی در زمینه مسائل بیمه ای روبرو بودیم، اما توانستیم بر مسائل غلبه کنیم. آنها (دولت) در حال کوشش برای حل این مشکل هستند و ما نیز امیدواریم.

شرکت چنای پترولیوم، نفت خام مورد احتیاج خود را تنها از ایران وارد نمی نماید، اما شرکت ملی نفت ایران بخش قابل توجهی از احتیاج نفتی این شرکت را تامین می نماید. یک مقام عالی رتبه شرکت هندوستان پترولیوم گفت، در صورتی که مسائل بیمه ای پالایشگاه های هندی در ارتباط با نفت ایران تا ماه ژوئن حل نگردد،، آنها به فکر گزینه های دیگر خواهند افتاد. کشورهای دیگری که هند در اندیشه جایگزینی نفتشان با نفت ایران است، عربستان و کویت هستند.

بر اساس گزارشی که خبرگزاری رویترز هفته گذشته آن را منتشر کرد، یک منبع مطلع اعلام نموده که دولت هند پالایشگاه های این کشور را که از نفت ایران استفاده می نمایند، بیمه خواهد نمود.

سودیر واسودوا، رئیس شرکت مانگالور نیز اخیرا ابراز امیدواری نموده که این مشکل به زودی حل گردد. شرکت مانگالور که در سال 12-2011، حدود 6.2 میلیون تن از ایران نفت وارد نموده بود، در سال اقتصادی جاری واردات خود از این کشور را 39 درصد کاهش داده و به 3.8 میلیون تن رسانده است.

51

منبع: تسنیم
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 777

به "پالایشگاه های هندی در انتظار تصمیم دهلی نو برای بیمه نفت ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پالایشگاه های هندی در انتظار تصمیم دهلی نو برای بیمه نفت ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید