پرطرفدارترین و جدیدترین مدل قرنیز دیوار

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، قرنیز ، نواری با جنس های فرق دارد که در دورتادور محل اتصال دیوار به کف ساختمان قرار می گیرد. جدیدترین مدل قرنیز دیوار ویژگی های منحصربه فردی دارد و به راحتی با دکوراسیون داخلی خانه هماهنگ می گردد. در زمان خرید مدل قرنیز خانه باید به سبک دکوراسیون و رنگ بندی دیوارها نیز توجه گردد. زیرا هر کدام از رنگ ها و طرح های قرنیز در بزرگ تر یا کوچک تر دیده شدن فضا موثر هستند.

پرطرفدارترین و جدیدترین مدل قرنیز دیوار

بعلاوه قرنیزها با متریال های متفاوتی همانند: چوب، سرامیک، سنگ، پی وی سی، ام دی اف و غیره فراوری می شوند که هر کدام از آنها کاربردها و ویژگی های مربوط به خود را دارند. برای آشنایی با تازهترین مدل های قرنیز دیوار با ما همراه باشید.

آشنایی با تازهترین مدل قرنیز دیوار

قرنیز یکی از ملزومات مورد احتیاج خانه است که در زمان ساخت خانه در بخش پایین دیوار به صورت سرتاسری قرار می گیرد. این تجهیزات داخلی ساختمان ها از جنس سنگ، چوب، پی وی سی، سرامیک، ام دی اف و پلاستیک هستند که هر کدام از آنها ویژگی های مربوط به خود را دارند. به همین علت در انتخاب قرنیزها باید دقت بسیاری به خرج داد.

استفاده از باکیفیت ترین مدل قرنیز دیوار موجب می گردد که جلوه ای بی نظیر در داخل خانه ایجاد گردد و بعلاوه استقامت دیوارها نیز افزایش پیدا کند. انواع این عناصر ضروری داخل ساختمان در دسته بندی های زیر قرار می گیرند:

انواع مدل های تازه قرنیز براساس شکل

مدل های تازه قرنیز براساس شکل خود به انواع زیر تقسیم می شوند:

قرنیزهای طرح دار معمولی و بلند

قرنیز پلکانی

قرنیز تخت

قرنیز چسبی

انواع قرنیز بر اساس جنس

تازهترین مدل قرنیز دیوار دارای متریال باکیفیتی است. از آنجایی که متریال های متفاوتی در فراوری این عناصر مهم ساختمان استفاده می شوند، آنها در دسته بندی های زیر قرار می گیرند:

قرنیز سنگی

قرنیز چوبی

قرنیز ام دی اف

قرنیز سرامیکی

قرنیز PVC

قرنیز پلاستیکی

معرفی انواع قرنیز با اشکال متفاوت

قرنیزهایی که با سبک ها و اشکال متفاوت فراوری می شوند، دارای ویژگی های مشترک بسیاری هستند. با این حال به علت شکل ظاهری خود به انواع متفاوتی تقسیم می شوند که در ادامه قصد داریم انواع مدل قرنیز تازه را بر اساس شکل آنها آنالیز کنیم.

مدل قرنیز پلکانی

این نوع از قرنیزها همانطور که از نام آنها معین است با لبه های پلکانی یا گرد فراوری می شوند. به همین علت به آنها قرنیزهای لبه گرد نیز می گویند. ارتفاع این مدل قرنیز خانه 9 سانتی متر است و ظاهری ساده دارد. به همین علت یکی از پرفروش ترین مدل های قرنیز به شمار می رود.

قرنیز با مدل تخت

قرنیزهای تخت یا مربعی بدون لبه گرد فراوری می شوند و بیشتر در خانه هایی با دکوراسیون سبک روستیک و هنری به کار می روند. نمای کناری این نوع از تازهترین مدل قرنیز دیوار صاف دیده می گردد و دارای ارتفاع 9 الی 12 سانتی متر هستند. البته با توجه به سلیقه مشتری ارتفاع کوتاه تر یا بلندتر آنها نیز قابل سفارش است.

قرنیز با مدل طرح دار معمولی و بلند

این مدل از قرنیزها به صورت حلزونی یا پلکانی فراوری می شوند و دید بصری بی نظیری را در محیط خانه ایجاد می نمایند. طرح های ظریف این قرنیزها با انواع سبک دکوراسیون داخلی خانه هماهنگ هستند.

ارتفاع مدل های طرح دار ساده 10 الی 13 سانتی متر و طرح دار بلند آن 18 سانتی متر است. مدل های طرح دار بلند حلزونی نیز به علت پیچیدگی ها و ظرافت های خود بیشتر برای سبک دکوراسیون گوتیک یا سلطنتی به کار می روند.

قرنیز چسبی و قابل نصب

قرنیزهای چسبی به راحتی روی دیوار نصب می شوند و برترین گزینه برای بازسازی خانه ها هستند. زیرا بدون احتیاج به جداسازی قرنیزهای قدیمی این مدل ها روی آنها چسبیده می شوند.

روکش های پشت چسب دار این مدل قرنیز دیوار با متریال PVC به فراوری می رسند و جلوه ای خاص به محیط خانه می بخشند.

انواع مدل های قرنیز بر اساس جنس

امروزه فراوری متریال های متفاوت سبب شده است که قرنیزها نیز در مدل های متنوعی فراوری شوند. در این صورت کارایی آنها نیز افزایش پیدا می نماید و با انواع سبک دکوراسیون داخلی قابل استفاده خواهندبود. در ادامه قصد داریم، انواع قرنیزها را براساس متریال آنها آنالیز کنیم.

قرنیز با مدل چوبی

اگر در پی ایجاد فضایی گرم و بسیار خاص در داخل خانه خود هستید، قرنیزهای چوبی را فراموشی نکنید. این قرنیزها از زمان های قدیم تا به امروز استفاده می شوند و هرگز از مد نخواهد افتاد.

چوب به کار رفته در مدل های قرنیز چوبی از چوب بادوام و سخت ماسیو، افرا، بلوط، گیلاس، گردو و چوب های نرم تر و روشن تر همانند: کاج، توسکا، صنوبر، مراد و غیره است که بدون هیچگونه تغییر و خوردگی به وسیله حشرات تا سالیان طولانی کاربرد دارد.

این چوب ها در زمان فراوری قرنیز رنگ آمیزی و پرداخت می شوند که طول عمر آنها افزایش پیدا کند. این مدل از قرنیزها با کفپوش های چوبی و لمنیت هماهنگی لازم را دارند و برای انواع دکوراسیون های داخلی قابل استفاده هستند.

قرنیزهای سرامیکی

یکی از تازهترین مدل قرنیز دیوار نوع سرامیکی آن است که در فراوری آن از انواع کاشی و سرامیک استفاده می گردد. این مدل ها تنوع بی نظیری دارند و با هر نوع سبک دکوراسیونی به خصوص دکوراسیون های مدرن هماهنگ هستند.

این قرنیزها مقاومت بالایی در برابر رطوبت و ضربه دارند و به راحتی شسته می شوند. قیمت قرنیزهای کاشی از نوع ام دی اف، پلاستیکی و پی وی سی گران تر است. به همین علت در هنگام خرید آنها باید به بودجه خود توجه داشته باشید.

قرنیزهای MDF

مدل قرنیز دیوار با متریال ام دی اف یکی از پرفروش ترین مدل های قرنیز تازه است. این محصول با کامپوزیت تخته فیبر فراوری می گردد و دارای طرح ها و رنگ های متنوعی است. به همین علت این مدل از قرنیزها با انواع سبک های دکوراسیون داخلی همخوانی دارند. البته اگر در محیط های مرطوب زندگی می کنید، انتخاب این مدل گزینه مناسبی نیست. زیرا مقاومت پایینی در برابر رطوبت دارند و با جذب آب دچار تورم می شوند. سبکی این مدل قرنیزها یکی از ویژگی های منحصربه فرد آنها است که به فروش بالای این محصولات و نصب راحت تر آنها یاری بسیاری می نماید.

قرنیز سنگی

قرنیزهای سنگی با سنگ گرانیت، مرمر طبیعی و تراورتن فراوری می شوند و با انواع کفپوش سرامیکی به کار می روند. بعضی از تازهترین مدل قرنیز دیوار سنگی نیز به صورت مصنوعی و از مواد ترموپلاستیک و پودر سنگ معدنی به فراوری می رسند که وزن و قیمت های پایین تری نسبت به نوع طبیعی آن دارند. بنابراین احتمال شکستن آنها در زمان نصب کمتر است.

قرنیز از جنس PVC

مدل های قرنیز فراوری شده با متریال پلی وینیل استات یا PVC به صورت مصنوعی ساخته می شوند. استحکام و انعطاف پذیری این مدل از قرنیزها بسیار بالا است و قابل نصب در شرایط آب و هوایی متفاوت هستند. از این رو قرنیزهای پی وی سی کاربرد گسترده ای در فضای حمام، دستشویی و آشپزخانه دارند.

مدل قرنیز پی وی سی با دکوراسیون های سبک مدرن بسیار هماهنگ هستند و به علت تنوع رنگی بالا، وزن سبک، ضدآب، ضدضربه و ضدلک بودن فروش بالایی دارند. بعلاوه قیمت این مدل از قرنیزهای خانه بسیار مناسب است که این ویژگی آن را نسبت به سایر قرنیزهای دیگر متمایز می نماید.

شرکت دکورچوب با داشتن انواع مدل های باکیفیت قرنیز رضایت مشتریان را به خود جلب نموده است. با خرید قرنیز و سایر ملزومات خانه از این شرکت خدمات بسیاری از جمله: تحویل کالا درب منزل، مشاوره آنلاین با کارشناسان، ارسال رایگان تا باربری و بسیاری از خدمات دیگر نصیب مشتریان خواهدشد.

در نتیجه…

بدون شک خرید تازهترین مدل قرنیز دیوار زیبایی و جذابیت خانه را دو چندان می نماید . قرنیزها هم از نظر ظاهر و هم از نظر متریال با یکدیگر متفاوت هستند. به همین علت در زمان خرید آنها باید به سبک دکوراسیون منزل توجه ویژه ای گردد.

منبع: اتاق
انتشار: 20 بهمن 1401 بروزرسانی: 20 بهمن 1401 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2390

به "پرطرفدارترین و جدیدترین مدل قرنیز دیوار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرطرفدارترین و جدیدترین مدل قرنیز دیوار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید