کارشناس آمریکایی: طالبان دولت افغانستان را مشروع نمی داند

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، سردبیر لانگ وار ژورنال گفت که طالبان دولت افغانستان را نامشروع دانسته و از مذاکره مستقیم با آن خودداری می نماید.

کارشناس آمریکایی: طالبان دولت افغانستان را مشروع نمی داند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، در حالی که طالبان درخواست اشرف غنی برای اعلام آتش بس در ماه رمضان را رد کرد، بیل راجیو سردبیر نشریه آمریکایی لانگ وار ژورنال گفت که طالبان دولت افغانستان را مشروع نمی داند.

وی توضیح داد که گروه طالبان با دولت افغانستان بطور مستقیم مذاکره نمی نماید و با درخواست کابل برای معامله نیز مخالفت می نماید.

راجیو پیش از این نیز گفته بود که طالبان دولت افغانستان را ناتوان، ضعیف و ابزار دست اشغالگران می داند و از اینرو با آن ها مذاکره ننموده و مذاکراتش با طرف آمریکایی بوده است.

وی در مطلبی نوشته بود که طالبان تا به امروز از مذاکره مستقیم با دولت افغانستان خودداری نموده و نیز بارها تاکید داشته که با دولت دست نشانده افغانستان تقسیم قدرت نمی نماید زیرا آن را ناتوان و غیراسلامی می داند.

راجیو همچنین گفته بود که طالبان خواهان تقسیم قدرت و یا کسب چند کرسی وزارت در دولت افغانستان نیست و تا زمان خروج نیروهای آمریکایی به جنگ ادامه می دهد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1137

به "کارشناس آمریکایی: طالبان دولت افغانستان را مشروع نمی داند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشناس آمریکایی: طالبان دولت افغانستان را مشروع نمی داند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید