کانادا به سفیر ونزوئلا اجازه ورود نخواهد داد

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، دو روز پس از اِخراج کاردار کانادا از خاک ونزوئلا، کریستیا فریلند وزیر امور خارجه کانادا روز دوشنبه خاطرنشان کرد که دولت این کشور در اقدامی تلافی جویانه یک دیپلمات ونزوئلا را از خاک خود اِخراج و از بازگشت سفیر ونزوئلا به این کشور ممانعت خواهد نمود.

کانادا به سفیر ونزوئلا اجازه ورود نخواهد داد

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

وزیر امور خارجه کانادا با انتشار بیانیه ای گفت که سفیر ونزوئلا دیگر قادر نیست به خاک کانادا وارد گردد و کاردار ونزوئلا نیز در این کشور پذیرفته نمی گردد.

این در حالی است که کشورهای غربی و بعضی از کشورهای همجوار ونزوئلا به طور فزاینده ای با انتقاد از عملکرد نیکلاس مادورو رئیس جمهور این کشور، وی را به سرکوب دموکراسی و نقض حقوق بشر متهم می کنند.

در مقابل، دولت ونزوئلا می گوید که دولتهای خارجی درصدد تشجیع جناح راست این کشور به انجام کودتا هستند. به همین دلیل، روز شنبه ونزوئلا کاردار برزیل را از خاک خود اِخراج کرد.

ونزوئلا پیش از این نیز در اعتراض به تحریمهایی که کانادا در ماه سپتامبر علیه دولت نیکلاس مادورو وضع کرد، سفیر خود را از کانادا فراخواند.

گفتنی است که در ماه سپتامبر، دولت کانادا به تبعیت از آمریکا 40 مقام بلندپایه ونزوئلا از جمله نیکلاس مادورو را به بهانه مجازات آنها برای اقدامات ضد دموکراتیک! مورد تحریم قرار داد. وزرای دفاع و کشور ونزوئلا به همراه تعدادی از قضات دیوان عالی این کشور در میان افراد تحت تحریم قرار دارند.

گفتنی است که کانادا یکی از دوازده کشور عضو گروه لیما است. این گروه میخواهد در نشست آینده خود در ماه ژانویه در کشور شیلی به بحث و آنالیز بحران کنونی در ونزوئلا بپردازد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 593

به "کانادا به سفیر ونزوئلا اجازه ورود نخواهد داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا به سفیر ونزوئلا اجازه ورود نخواهد داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید