کرونا بزرگترین شرکت هواپیمایی اروپا را زمین گیر کرد

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، شرکت هواپیمایی لوفت هانزا به عنوان بزرگترین شرکت هواپیمایی اروپا از کاهش شدید نقدینگی در سه ماهه ابتدایی امسال میلادی به علت شیوع کرونا اطلاع داد به گونه ای که دیگر بدون یاری های دولت نمی تواند روی پای خود بایستد.

کرونا بزرگترین شرکت هواپیمایی اروپا را زمین گیر کرد

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از دویچه وله آلمان، لوفت هانزا به عنوان عظیمترین شرکت هواپیمای اروپا در سایه بحران کرونا از کاهش یک میلیارد دلاری درآمد خود در سه ماهه ابتدایی امسال میلادی اطلاع داد.

شرکت هواپیمایی لوفت هانزا دیگر انتظار ندارد بتواند به اندازه کافی در بازار سرمایه خود را تامین کند و به یاری های دولتی احتیاج دارد.

بحران کرونا تقریبا همه حمل و نقل ها و جابجایی های هوایی را به حال تعلیق درآورده است. شرکت های هواپیمایی دچار خسارت های میلیاردی شده اند. حالا شرکت هواپیمایی لوفت هانزا هم در سه ماهه ابتدایی امسال میلادی از خسارت میلیاردی اطلاع داده است. مدیریت این شرکت عظیم هواپیمایی در آلمان برای سه ماهه دوم امسال میلادی هم خسارت های بالاتری را در سایه بحران کرونا انتظار دارد.

یک مسئله اساسی برای این شرکت هواپیمایی کاهش شدید پول نقد است. این شرکت هواپیمایی اعلام نموده است که نقدینگی آن طی چند هفته آینده به میزان قابل توجهی کاهش پیدا خواهد نمود و انتظار ندارد که بتواند شکاف موجود در بازار سرمایه را پر کند. به دلیل کمبود نقدینگی مذاکرات با دولت برای جبران این شرایط در حال اجرا است.

به گفته بعضی مسئولین، شرکت هواپیمایی لوفت هانزا برای مقابله با این شرایط در مذاکرات فشرده ای با دولت های آلمان، سوئیس، اتریش و بلژیک است. درباره ابزارهای مختلف اقتصادی بحث ها و گفتگوهایی در حال اجرا است تا در کوتاه مدت توان پرداخت بدهی ها حفظ گردد.

چندی پیش هیئت اجرایی گروه هواپیمایی لوفت هانزا با توجه به شیوع کرونا و مقابله با تاثیرات اقتصادی مخرب ناشی از آن، تصمیماتی را اتخاذ نموده است که از مهمترین آن ها می توان به توقف فعالیت جرمن وینگز که یکی از ایرلاین های ارزان قیمت این گروه هواپیمایی است اشاره نمود.

در بیانیه ای، گروه هواپیمایی لوفت هانزا خاطرنشان کرد که انتظار نمی رود صنعت هواپیمایی بتواند به سرعت خود را بازسازی کند و به دوران پیش از کرونا بازگردد. لوفت هانزا معتقد است که برای برداشتن کامل محدودیت های سفرها در سراسر دنیا حداقل به چندین ماه و برای تقاضای دنیای برای بازگشت سفرهای هوایی به دوران پیش از بحران کرونا به چندین سال زمان احتیاج است.

علاوه بر این، گروه هواپیمایی لوفت هانزا اجاره نامه های خود با دیگر ایرلاین ها را نیز لغو نموده است.

شرکت هواپیمایی لوفت هانزای آلمان حدود دو هفته پیش هم خاطرنشان کرد به علت بحران کرونا هر ساعت حدود یک میلیون یورو ضرر می نماید.

رئیس لوفت هانزا خاطرنشان کرد: از ذخیره پولی این شرکت که 4 میلیارد یورو برآورد می گردد به علت محدودیت های اعمال شده در بحران کرونا هر ساعت یک میلیون یورو کاهش می یابد. بدون حمایت اقتصادی دولت امکان سرپا ماندن برای این شرکت وجود ندارد.

حدود دو سوم یعنی 78 هزار نفر از کارکنان لوفت هانزا در سراسر دنیا با کاهش ساعات کار روبرو شده اند و این شرکت 95 درصد از پرواز های خود را لغو نموده است و 700 فروند از 763 هواپیمای شرکت لوفت هانزا در حال حاضر زمین گیر شده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1140

به "کرونا بزرگترین شرکت هواپیمایی اروپا را زمین گیر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا بزرگترین شرکت هواپیمایی اروپا را زمین گیر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید