گردشگری در آینده چطور خواهد بود

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، در آینده نه چندان دور چهره صنعت گردشگری به وسیله فناوری و علوم جدید، دستخوش تحولاتی خواهد شد که البته قدمهای اولیه آن امروزه نیز برداشته شده است، در ادامه چند ایده احتمالی را برایتان برخواهیم شمرد که بر پایه مطالعات امروز هستند.

گردشگری در آینده چطور خواهد بود

صنعت توریسم به سرعت در حال تغییر است و به ما اجازه می دهد دنیای پیرامون خود را با جزییات بیشتری تماشا کنیم. ایده هایی که قبلا به عنوان عنصر داستان های علمی تخیلی مورد استفاده قرار می گرفت در حال حاضر به یک مسئله طبیعی تبدیل شده است. این ایده ها و پروژه های ابداعی که در اطراف ما نیز حضور دارند، اینده و اتفاقات آن را جذاب تر می کنند. در این مقاله قصد داریم چند مورد از ترندها و گرایش های جذاب در صنعت توریسم و مسافرت را بیان کنیم که به زودی در دسترس افراد قرار خواهد گرفت.

مسافرت بر اساس واقعیت مجازی

استفاده از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به عنوان روشی برای بررسی قبل از خرید، چیزی است که بیشتر شرکت ها برای مشتریان خود ارائه می دهند. برخی از پروژه ها هستند که دوست دارند پا را فراتر از این بگذارند. یکی از جذاب ترین موارد، ماشین زمان The Time Machine FET Flagship است که داده های 2000 ساله ارزشمندی را در مورد تاریخ اروپایی جمع آوری کرده و تلاش دارد شبیه سازی تاریخی را ایجاد کند و از فناوری واقعیت مجازی برای نشان دادن این موارد استفاده نماید. فرض کنید که قبل از رفتن به یک مکان مسافرتی بتوانید آن را از نزدیک مشاهده کنید.

تجزیه و تحلیل DNA

اگرچه سفر به کشور خارجی ممکن است یک بار در سال برای افراد اتفاق بیفتد اما این نوع سفر می تواند فرصتی برای دیدن شگفتی های کشورهای دیگر و چشیدن طعم غذاهای آن ها باشد. بیشتر افراد در حال حاضر رژیم غذایی خود را به گونه ای توسعه داده اند که نمی توانند از آن دست بکشند.

تا به حال هیچ شرکتی همچون 38 Degrees North نتوانسته است به خوبی ،برنامه های تناسب اندام را برای تعطیلات افراد فراهم آورد. این شرکت یک شرکت تناسب اندام است که در هتل 5 ستاره اجرا می شود. برنامه تناسب اندام از DNA بزاق افراد برای ایجاد یک برنامه تناسب اندام 4 روزه استفاده می کند که دقیقا بر اساس پروفایل ژنتیکی افراد ایجاد می گردد. این بخش از صنعت توریسم میتواند در قالب توریسم پزشکی قرار بگیرد و طیف وسیعی از گردشگران را به سمت خود جذب کند.

تعطیلات اجدادی

رفتن به گذشته به کمک فناوری های آینده (همچون تست DNA) صنعتی است که در آینده بیشتر در دسترس افراد قرار خواهد گرفت و پیش بینی می شود تا سال 2020 ارزش این فناوری به 285 میلیون یورو برسد. پتانسیل ردیابی شجره نامه در سرتاسر جهان، توسط سایت های مسافرتی همچون World Nomads مورد بررسی قرار گرفته است. در این شرایط کاندید انتخاب شده از طرف سایت به سرتاسر جهان سفر می کند تا بتواند اجداد مادری یا پدری خود را پیدا کند و شجره نامه اش را تکمیل نماید.

هتل های هایپرلوپ

با اینکه بیشتر ترندهای بیان شده مربوط به انتخاب مقصد و سفر به این مقاصد بود اما هنوز هم می توان برخی از تجربیات هتل ها را مدنظر قرار داد. جایزه ابداعات رادیکال، طراحان را تشویق می کند دقیقا این موضوع را مدنظر قرار دهند و جایزه ای را برای ایده های بزرگ صنعت هتل ارائه می کند.

برنده سال 2017 این مسابقه دانشجوی دانشگاه نوادا به نام برندان سیبراکت بود که ایده هتل های هایپرلوپ را ارائه کرد. این سازه در واقع از لوله هایی تشکیل شده است که 13 شهر را در سرتاسر امریکا به هم متصل می کند. در این شرایط مهمانان در سوییت های مجلل خود با اتاق خواب، حمام و نشیمن استراحت می کنند و به بازدید می پردازند. هتل های هایپرلوپ به نظر شبیه یک لوله رویایی است اما تا سال 2020 به واقعیت خواهد پیوست.

کفش های هوشمند

کفش های جدید تعطیلات برای بیشتر افراد جذاب و شگفت انگیز هستند. اما فرض کنید این کفش ها بتوانند راهنمای سفر شما نیز باشند. در این شرایط چه حسی پیدا می کنید؟ کفش های هوشمند، فناوری است که در اصل توسط یک شرکت هندی به نام Lechal ابداع شد و تلاش دارد تناسب اندام افراد را بررسی کند، مسافتی که دویده است را پیگیری نماید و توسط ارتعاشات هدایت شود. این گونه کفش های هوشمند می توانند راه حلی برای توریست ها باشند و آن ها را از هتلشان در شهر به مقاصد دیدنی هدایت نمایند.

انتشار: 14 اسفند 1396 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 58

به "گردشگری در آینده چطور خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری در آینده چطور خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید