طراحی سایت: یک علت کیفیت پایین اینترنت: مردم و شهرداری ها مانع از نصب 1540 سایت اپراتورهای موبایل شدند

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، همراه اول و ایرانسل تجهیزات 1540 سایت BTS موبایل برای نصب و راه اندازی روی باند فرکانسی 2300 مگاهرتز را خریداری کردند و حتی طرح ریزی آن ها اجرا شده ولی با ممانعت شهرداری ها و مردم روبرو شدند و امکان نصب پیدا نکردند.

طراحی سایت: یک علت کیفیت پایین اینترنت: مردم و شهرداری ها مانع از نصب 1540 سایت اپراتورهای موبایل شدند

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری، یکی از دلایل کندی اینترنت در ایران را همین جلوگیری از نصب سایت های موبایل نو می داند. او می گوید در حال حاضر همراه اول برای راه اندازی 483 دکل در 23 استان و ایرانسل برای راه اندازی هزار و 102 دکل در 24 استان کشور به رغم تامین و خرید تجهیزات و طراحی سایت های مربوطه دچار مشکل هستند.

مجید حقی معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات، می گوید به تازگی مجوز استفاده از باند فرکانسی 2300 مگاهرتز به همراه اول و ایرانسل داده شده است و آن ها موظف هستند تا دی ماه سال آینده، در مجموع 3700 سایت با استفاده از این فرکانس راه اندازی نمایند ولی برای نصب سایت های موبایل نو با مشکلاتی روبرو می شوند که از جمله آن ها می توان به ممانعت های مردمی و شهرداری ها اشاره نمود.

معاون ارتباطی رگولاتوری با اشاره به این موضوع که یکی از روش های بهبود کیفیت اینترنت، فعال سازی سایت های نو روی فرکانس هایی مانند 2300 است؛ می گوید:

باند فرکانسی 2300 در تیر امسال در اختیار اپراتورهای تلفن همراه قرار گرفته و آنها اقدام به خرید تجهیزات مربوط به این باند نموده اند. بر اساس برنامه زمان بندی ارائه شده، اپراتور همراه اول تا دی 1401 حدود هزار و 800 سایت و اپراتور ایرانسل تا سرانجام 1401 تعداد هزار و 900 سایت را برای بهره برداری از باند فرکانسی 2300 راه اندازی می نمایند.

سازمان تنظیم و مقررات و ارتباطات و رادیویی در دومین جلسه کمیته پایش کیفیت اینترنت، شرایط اشباع لینک های سرویس اینترنت و انتقال شرکت های ارتباطات زیرساخت و مخابرات ایران، خرید و راه اندازی تجهیزات باند فرکانسی 2300، استان های دارای مشکل در نصب سایت های BTS و نحوه اجرای قراردادهای بیت استریم اپراتورهای ارتباطات ثابت با شرکت مخابرات را آنالیز کرد.

مجید حقی با اشاره به پایش مستمر شبکه اپراتورها در رگولاتوری گفت: بر اساس گزارش های ارائه شده در دومین جلسه کمیته پایش، در حال حاضر در سرویس انتقال (VPLS) دو لینک شرکت های ارتباطات سیار و مخابرات در استان البرز، دو لینک شرکت فناپ تلکام و یک لینک شرکت رسپینا در استان تهران، دو لینک شرکت شاتل در استان فارس و یک لینک شرکت فن آوا در استان هرمزگان اشباع شده اند.

حقی درباره شرایط شبکه شرکت مخابرات ایران شرح داد: در حال حاضر در استان های کرمان، همدان، مرکزی، البرز، خوزستان، اصفهان، خراسان رضوی، فارس، تهران، گیلان و آذربایجان شرقی احتیاج به توسعه اساسی در بخش تجمیع شبکه وجود دارد که شرکت مخابرات ایران بایستی برنامه زمان بندی برای اجرای این توسعه را به رگولاتوری اعلام کند.

منبع: شبکه چی
انتشار: 17 دی 1400 بروزرسانی: 17 دی 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2098

به "طراحی سایت: یک علت کیفیت پایین اینترنت: مردم و شهرداری ها مانع از نصب 1540 سایت اپراتورهای موبایل شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سایت: یک علت کیفیت پایین اینترنت: مردم و شهرداری ها مانع از نصب 1540 سایت اپراتورهای موبایل شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید