44 دریانورد نفتکش های سانحه دیده توسط ایران نجات یافتند

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اعلام جزییاتی از حادثه آتش سوزی دو فروند نفتکش خارجی عبوری در دریای عمان گفت: 44 نفر دریانورد خارجی با هماهنگی MRCC بندر شهید رجایی نجات یافتند.

44 دریانورد نفتکش های سانحه دیده توسط ایران نجات یافتند

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، الله مراد عفیفی پور یادآور شد: امروز پنجشنبه یک فروند کشتی تانکر به نام FRONT ALTAIR با پرچم جزایر مارشال از مبدا الرویس قطر به سمت تایوان بود که در ساعت 8:05 صبح، این نفتکش در فاصله 25 مایلی بندر جاسک واقع در راستا بین المللی تردد کشتی ها با طول 251 متر و محموله اتانول از ناحیه میانی بدنه شناور دچار حریق شد.

وی با بیان این که بلافاصله فرمانده کشتی پس از سانحه آتش سوزی، به خدمه اعلام ترک کشتی می ده، توضیح داد: با اقدام سریع مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی(Mrcc) هرمزگان مستقر در بندر شهید رجایی، تعداد 23 نفر پرسنل تانکر سانحه دیده توسط شناور عبوری به نام هیوندای دوبی نجات داده شد. این دریانوردان تحویل شناور ناجی اعزامی از بندر جاسک شد که به این بندر انتقال یافتند.

وی با بیان این که هماهنگی با مدیریت خشکی کشتی در امارات انجام و نماینده کشتیرانی ایرانی و سالور(تیم امدادی) عمانی توسط آنها هماهنگ شد، اضافه نمود: حدود دو ساعت بعد و در ساعت 9:50شناور تانکر KOKUKA COURAGEOS نیز با پرچم پاناما در فاصله 30 مایلی بندر جاسک در راستا بین المللی تردد کشتی ها دچار حریق شد.این شناور از بندر الجبیل عربستان با محموله متانول در حال حرکت به سمت سنگاپور بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان این که با هماهنگی Mrcc هرمزگان توسط یدک کش عبوری خارجی به نام COSTAL ACE به تعداد 21 نفر نجات یافتند،

عفیفی پور تاکید نمود: بالگرد با همراهی کارشناسان Mrcc هرمزگان و Isps(مرکز امنیت دریانوردی)مستقر در بندر شهید رجایی برای ارزیابی بیشتر به موقعیت اعزام شدند.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 936

به "44 دریانورد نفتکش های سانحه دیده توسط ایران نجات یافتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "44 دریانورد نفتکش های سانحه دیده توسط ایران نجات یافتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید