73 واکسن برای مقابله با کرونا در حال ساخت است

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، ژورنال نیچر از 78 طرح برای تولید واکسن در کشورهای گوناگون جهان خبر داد و 37 واکسن دیگر هم مراحل ابتدایی تولید را می گذرانند.

73 واکسن برای مقابله با کرونا در حال ساخت است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، ژورنال نیچر از 78 طرح برای تولید واکسن در کشورهای گوناگون جهان خبر داد و 37 واکسن دیگر هم مراحل ابتدایی تولید را می گذرانند.

به طور کلی، از 8 آوریل 2020، چشم انداز جهانی تحقیق و توسعه واکسن COVID-19 شامل 115 کاندید واکسن است که از این تعداد 78 مورد تأیید شده و 37 مورد تأیید نشده است؛ از 78 پروژه فعال تأیید شده، 73 مورد در حال حاضر در مراحل اکتشافی یا بالینی هستند.

شیوع ویروس کرونا باعث تحریک کشورهای مختلفی برای تولید واکسن این ویروس شده است؛ از میان این طرح ها، یک طرح در دانشگاه آکسفورد، دو طرح در شرکت های بیوتکنولوژی آمریکایی و سه طرح در گروه های علمی چین وارد مرحله اول کارآزمایی بالینی شده اند.

تعدادی از شرکت های دیگر نیز خبر داده اند که به زودی وارد آزمایش بالینی واکسن ویروس کرونا می شوند تا آزمایش های گسترده تری را انجام دهند.

دو شرکت داروساز آمریکایی Inovio و Moderna هم توانسته اند واکسن مشترک خود را به طور آزمایشی بر روی انسان ها آزمایش کنند و واکسن ساخت چین نیز به زودی آزمایش بالینی خود را شروع می کند.

تعداد زیادی از توسعه دهندگان واکسن نیز برنامه هایی را برای شروع آزمایش انسان در سال 2020 اعلام کرده اند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1114

به "73 واکسن برای مقابله با کرونا در حال ساخت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "73 واکسن برای مقابله با کرونا در حال ساخت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید