جاذبه های آلانیا ترکیه

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، آلانیا ترکیه از شهرهای ساحلی این کشور است که به تازگی مورد توجه بیشتر گردشگران قرار گرفته است، این شهر توریستی جذابیت های فراوانی دارد که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد.

جاذبه های آلانیا ترکیه

جاهای دیدنی آلانیا در کشور ترکیه را نباید از دست داد. اگر برای سفر به آلانیا دچار تردید هستید این مطلب در مورد جاهای دیدنی آلانیا را مطالعه کرده و بیشتر با این شهر آشنا شوید.

جاهای دیدنی آلانیا

شهر آلانیا می‌تواند یک مقصد گردشگری ایده‌آل برای سفری خانودگی باشد. بازدید از مکان‌های دیدنی آلانیا که در این مطلب معرفی خواهیم کرد را را از دست ندهید.

ساحل کلئوپاترا (Kleopatra Beach) آلانیا

به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی آلانیا باید به ساحل کلئوپاترا اشاره کرد. کلئوپاترا ساحلی بسیار بزرگ، تمیز و با شن‌هایی سفید است که گردشگران زیادی رفتن به آن را توصیه کرده‌اند. ساحل کلئوپاترا معمولا شلوغ و پر از جنب‌وجوش است. در کنار این ساحل نیز تعداد زیادی رستوران و کافه ساحلی وجود دارد. شما می‌توانید در ساحل کلئوپاترا یک صندلی مخصوص آفتاب‌ گرفتن اجاره کنید و در کنار دریا به استراحت بپردازید. جالب است بدانید این ساحل نامش را از روی ملکه مصر گرفته است.

غار داملاتاش (Damlataş)

غار داملاتاش در حقیقت یک غار کوچک در کنار ساحل است که یکی از جاهای دیدنی آلانیا به شمار می‌آید. این غار دارای قندیل‌هایی آهکی بوده و یک مسیر پیاده‌روی در آن وجود دارد. این غار در سال 1948 و بصورت کاملا اتفاقی کشف شده است. جریان از این قرار بود که کارگران در هنگام ساخت بندر آلانیا یک دینامیت را در کنار ساحل منفجر کردند و پس از آن غار داملاتاش خود را نمایان کرد. سپس بعد از تحقیقات علمی بسیار مشخص شد که این غار می‌تواند کسانی که دارای بیماری آسم هستند را درمان کند. از همان زمان گردشگران زیادی برای درمان به آلانیا آمدند. البته گفته می‌شود بیماران برای درمان آسم باید حداقل به اندازه 21 روز درون غار بمانند. امروزه حتی مکانی نیز برای این بیماران در نظر گرفته شده است.

پارک آبی آلانیا

پارک آبی آلانیا یکی از جاهای دیدنی آلانیا محسوب می‌شود. این پارک در فضایی به مساحت 20 هزار متر مربع ساخته شده و 7 هزارمتر مربع آن را نیز فضایی سر پوشیده تشکیل داده است. در پارک آبی آلانیا 22 سرسره آبی وجود دارد و از دیگر امکانات تفریحی آن می‌توان به بانجی جامپینگ، قایق‌سواری، سینمای سه بعدی، حمام ترکی و استخر موج اشاره کرد. همچنین در این پارک آبی تعداد زیادی فروشگاه، کافه و رستوران وجود دارد که شما می‌توانید به راحتی یک روز کامل را در آن بگذرانید. بسیاری از گردشگرانی که با خانواده به آلانیا سفر می‌کنند روزی را نیز برای خوش‌گذرانی در پارک آبی آلانیا اختصاص می‌دهند.

باغ‌های آلانیا

در بخشی از شهر آلانیا دو باغ زیبا وجود دارد که با مناظر طبیعی دوست‌داشتنی، درختان، حوض‌ها و فواره‌های آب نورپردازی شده گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. این باغ‌ها در نزدیکی ساحل کلئوپاترا قرار دارند و شما می‌توانید پس از تفریح در این ساحل و در هنگام غروب تا شب به باغ‌های آلانیا بروید. این مکان دارای فضایی آرام بوده و چند فروشگاه نیز دارد. در هنگام رفتن به باغ‌های آلانیا دوربین خود را فراموش نکنید. چشم‌انداز‌های زیبای این مکان سوژه‌های خوبی برای عکاسی می‌باشند. دسترسی به باغ‌های آلانیا نیز با استفاده از اتوبوس از ساحل کلئوپاترا بسیار ساده است.

تله‌کابین آلانیا

تله‌کابین و یا همان ماشین‌های کابلی آلانیا را از دست ندهید. در مسیر این تله‌کابین شما می‌توانید چشم‌انداز بی‌نظیری رو به دریای مدیترانه داشته باشید. البته این امکان وجود دارد که یک سمت از مسیر را بصورت پیاده طی کنید و هنگام رفت و یا برگشت از تله‌کابین بهره ببرید. قیمت بلیط دو طرفه تله‌کابین آلانیا 18 لیر معادل 23 هزارتومان است. بلیط رفت مسیر 10 لیر بوده و بلیط برگشت آن نیز 8 لیر معادل 10 هزارتومان می‌باشد. این تله‌کابین تنها دو ایستگاه دارد و با توجه به اینکه کمتر از 6 ماه از افتتاح آن می‌گذرد مدرن محسوب می‌شود.

قلعه آلانیا (Alanya Castle)

اگر از علاقمندان به جاذبه‌های تاریخی هستید در این شهر سری به قلعه آلانیا بزنید. این قلعه یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی آلانیا به شمار می‌آید. قدمت قلعه آلانیا به قرن 13 میلادی باز می‌گردد. قلعه‌ای قرون وسطایی که چشم‌اندازی رویایی رو به دریای مدیترانه دارد و در حقیقت اکنون یک موزه روباز است. دیواری 6.5 کیلومتری دور تا دور قلعه آلانیا را احاطه کرده و شما می‌توانید از تعداد زیادی از ساختمان‌های داخلی این قلعه دیدن کنید. قیمت بلیط ورودی قلعه آلانیا حدود 10 لیر معادل 13 هزارتومان می‌باشد.

برج قرمز آلانیا

برج قرمز یکی دیگر از جاهای دیدنی آلانیا است که بسیاری از گردشگران در سفر به این مکان از آن بازدید می‌کنند. برج قرمز توسط ابو علی رها تکمیل شده است. او یک معمار بزرگ سوری بوده و این برج 6 ضلعی را طراحی کرده است. برج قرمز در ابتدا برای محافظت از کارخانه کشتی‌سازی در آلانیا ساخته شده بود که به مرور زمان و از سال 1979 تبدیل به یک موزه شد. امروزه گردشگران می‌توانند از داخل برج قرمز دیدن کنند و حتی به بالای برج نیز دسترسی داشته باشند. قیمت بلیط ورودی به برج قرمز 5 لیر معادل 6.5 هزارتومان می‌باشد.

رودخانه دیم چای (Dim Çay)

اگر به دنبال جاذبه‌های طبیعی در آلانیا هستید باید کمی از شهر دور شوید. در فاصله 22 کیلومتری از آلانیا رودخانه دیم چای مکانی ایده‌آل برای گشت‌وگذار در طبیعت و پیک‌نیک است. رستوران‌هایی که در اطراف رودخانه دیم چای قرار دارند با غذاهای تازه و بی‌نظیر آماده پذیرایی از گردشگران می‌باشند. رستوران‌هایی که حتی برخی از آنها دارای سرسره‌های آبی هستند و شما می‌توانید در کنار آنها و در رودخانه دیم چای به شنا بپردازید. میزهای غذاخوری در رستوران‌های رودخانه دیم چای در حقیقت آلاچیق‌هایی روی آب هستند که نباید لذت غذا خوردن در آنها را از دست داد. همچنین لازم به ذکر است قیمت غذاها در این رستوران‌ها از 40 لیر معادل 50 هزارتومان به بالا شروع می‌شود.

دسترسی به رودخانه دیم چای

شما می‌توانید با استفاده از اتوبوس به این رودخانه دسترسی داشته باشید. اما بهتر است با تاکسی خود را به این مکان برسانید.

تنگه سپیدرا (Sapadere)

مناظر طبیعی در آلانیا کم نیست. تنگه سپیدرا نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی آلانیا می‌باشد که بی‌شک باید در برنامه سفر شما قرار گیرد. تا پیش از سال 2008 تنها مردم محلی و بومی با تنگه سپیدرا آشنایی داشتند. اما پس از این زمان تنگه سپیدرا به عنوان یک جاذبه گردشگری معرفی شد. مسیرهای پیاده‌روی زیبایی در دل طبیعت آلانیا وجود دارد که شما را به این مکان می‌رساند. در این مسیر شما با آبشارهایی کوچک و بزرگ مواجه خواهید شد که می‌توانید در آنها شنا کنید. هیچ مسیر سختی پیش روی نخواهید داشت. پل‌های چوبی به شما کمک خواهند کرد تا نهایت لذت را از طبیعت آلانیا ببرید. تنگه سپیدرا در روزها گرم سال شلوغ خواهد شد. البته شما می‌توانید با تورها و راهنمایان محلی در اطراف تنگه به گشت‌وگذار بپردازید و ماجراجویی کنید.

خانه و موزه آتاتورک آلانیا

آتاتورک بنیان‌گذار جمهوری ترکیه شخصیتی بسیار بزرگ و محبوب در میان مردم کشور می‌باشد. او در سال 1935 میلادی به آنالیا سفر کرد و در خانه‌ای در این شهر اقامت داشت. امروزه این خانه تبدیل به یک موزه شده و گردشگران نیز از آن بازدید می‌کنند.

مراکز خرید آلانیا

خرید هموراه یکی از جذابیت‌های سفر به ترکیه بوده است. در این میان باید بدانید که شما می‌توانید در آلانیا نیز مراکز خرید مناسبی پیدا کنید. از میان بهترین مراکز خرید آلانیا می‌توان به آلانیوم اشاره کرد. این مرکز خرید در سال 2006 افتتاح شده است و بیش از 260 فروشگاه را در خود جای داده.

  • مراکز خرید در بندر آلانیا
  • مرکز خرید مگا مال (MegaMall)
  • مرکز خرید اگتچ (Egetech)
  • مزون آلانیا (Maison Alanya)
  • مرکز خرید بونا (Bounoa)
  • جمعه بازار (Friday Bazaar)
  • مرکز خرید کیپا (Kipa)
  • مرکز خرید چرم دنور (D’Enver Leather)
  • آلانیوم مال (Alanyum Mall)
انتشار: 14 اسفند 1396 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 61

به "جاذبه های آلانیا ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های آلانیا ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید