آموزش و فرهنگ سازی بسیاری از مسائل حوزه بهداشت را حل می نماید

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، مدیر خانه سلامت دانشگاه پیغام نور ایلام گفت: فرهنگ سازی در یاری به کاهش مراجعات غیرضرور به مراکز درمانی و یاری به مصرف منطقی دارو های شیمیایی از جمله اهداف خانه سلامت دانشگاه پیغام نور است.

آموزش و فرهنگ سازی بسیاری از مسائل حوزه بهداشت را حل می نماید

دکتر فرزاد محمدی با حضور در خبرنگاران، اظهار کرد: سلامت از مهمترین مؤلفه های حیات بشر است که از دیر باز در قالب دو رویکرد پیشگیری و درمان مورد توجه بوده است. این مهم در کنار مسئله ای به نام بیماری معنا یافته و اصولاً حصول سلامت را نبود یا درمان بیماری دانسته اند.

وی با بیان اینکه همه شاخه های پزشکی به دنبال یک امر واحد یعنی سلامت انسان هستند، توضیح داد: توسعه فناوری ها به شکلی دیگر سلامت انسان ها را تهدید نموده است از تصادف تا برق گرفتگی ، محصولات تراریخته و فرآورده های شیمیایی همه به گونه ای محصول علم جدیدند که اسباب بیماری و مرگ میر انسان اند از این رو بشر بدنبالچاره اندیشی برای رهایی از پیغامد های مخرب درمان های مدرن به طب سنتی و درمان به وسیله طبیعت روی آورده است.

مدیر خانه سلامت دانشگاه پیغام نور ایلام توضیح داد: اخیراً شاخه های جدید به نام گیاهان دارویی، انرژی درمانی، و اشکال دیگر طب سنتی به عنوان درمان های بی ضرر رشد و تکامل یافته اند و در دانشگاهها به عنوان علوم سنتی با بیان جدید آموزش داده می شوند اما هنوز به لحاظ فرهنگی و اجتماعی به دلایل مختلف مورد توجه و اقبال عمومی قرار نگرفته اند از این رو دانشگاه پیغام نور استان ایلام به عنوان یکی از متولیان امور فرهنگی و اجتماعی و در راستای یاری به تأمین سلامت کارمندان، اساتید و دانشجویان را تاسیس نموده است.

محمدی ادامه داد: فرهنگ سازی در یاری به کاهش مراجعات غیر ضرور به مراکز درمانی، یاری به مصرف منطقی دارو های شیمیایی، یاری به مصرف اصولی فرآورده هایی از قبیل گیاهان دارویی، آموزش طب سنتی به وسیله ایجاد کارگاههای آموزشی ، آموزش طب کار و یاری به سلامت جسمی کارکنان در محیط کار و آموزش و روش های علمی تغذیه و استفاده از مواد غذایی سالم از اهداف این مرکز است.

رئیس خانه سلامت دانشگاه پیغام نور ایلام با بیان اینکه کنترل و پایش های اولیه بهداشتی از قبیل وزن، فشار خون، قند خون از دیگر اهدف این خانه است ، گفت: در این مرکز یاری های اولیه در صورت بروز حوادث در محیط دانشگاه انجام می گردد و بهداشت عمومی و بهداشت محیط به صورا مستمر آموزش داده می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 725

به "آموزش و فرهنگ سازی بسیاری از مسائل حوزه بهداشت را حل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش و فرهنگ سازی بسیاری از مسائل حوزه بهداشت را حل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید