آیفون از شیائومی تقلید می نماید!

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، زومیت نوشت: یک افشاگر می گوید اپل در پی استفاده از ترکیب پلاستیک و شیشه در لنز دوربین گوشی های سری آیفون 15 است.

آیفون از شیائومی تقلید می نماید!

حساب کاربری RGcloudS در توییتر ادعا می نماید اپل در گوشی های سری آیفون 15 از لنز ترکیبی شیشه-پلاستیک با گگرددگی دیافراگم f/1.7 بهره می گیرد و سال آینده در آیفون 16 تغییراتی در این لنز اعمال می نماید. اگر این گفته حقیقت داشته باشد، آیفون 15 اولین گوشی جهانی با لنز ترکیبی خواهد بود؛ چون شرکت هایی نظیر شیائومی قبلا چنین لنزی در گوشی هایشان استفاده نموده اند اما آن دستگاه ها صرفا در چین فروخته می شوند.

منابع مطلع می گویند لنز ترکیبی اپل یک المان شیشه ای و 6 المان پلاستیکی دارد. در حال حاضر دوربین عریض آیفون 14 به لنزی با هفت المان پلاستیکی مجهز است.

ظاهرا دوربین اصلی آیفون 15 نیز قرار است به لنزی با گگرددگی دیافراگم f/1.7 مجهز باشد که کمی بزرگ تر از دیافراگم آیفون 14 پرو است و نور بیشتری به سمت حسگر می فرستد. بعلاوه انتظار می رود اپل در آیفون 15 و آیفون 15 پلاس از دوربین 48 مگاپیکسلی استفاده کند. آیفون 14 و آیفون 14 پلاس در دوربین اصلی لنز f/1.5 دارند؛ این یعنی کگرددگی دیافراگم در آیفون 15 و آیفون 15 پلاس قرار است کمی کاهش یابد.

استفاده از دیافراگم بزرگ تر باعث می گردد حسگر دوربین نور بیشتری جذب کند. هرچه نور جذب شده افزایش یابد، کیفیت نهایی و جزئیات تصویر بیشتر می گردد، خصوصا در محیط هایی که شرایط نوری ایدئال ندارند. جذب نور بیشتر باعث بالا رفتن سرعت شاتر و ایجاد عمق و میدان بهتر نیز می گردد.

اپل احتمالا در دوربین عریض آیفون 16 پرو مکس از لنز ترکیبی هشت المانی(شامل دو المان شیشه ای و 6 المان پلاستیکی) استفاده می نماید. این گوشی بعلاوه در دوربین های تله فوتو و فوق عریض به لنز ترکیبی پنج المانی و 6 المانی مجهز خواهد بود.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 مرداد 1402 بروزرسانی: 4 مرداد 1402 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2456

به "آیفون از شیائومی تقلید می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون از شیائومی تقلید می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید