افشای جزئیات جدیدی از ناپدیدشدن جمال خاشقجی در استانبول

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، منابع امنیتی ترکیه امروز شنبه در اولین واکنش به ناپدیدشدن جمال خاشقجی نویسنده و منتقد عربستان در استانبول اعلام کردند: 15 سعودی شامل چند مقام این کشور با 2 هواپیما وارد ترکیه شدند و در ساعت حضور وی در کنسولگری به این مکان آمده و سپس به کشور خود بازگشته اند.

افشای جزئیات جدیدی از ناپدیدشدن جمال خاشقجی در استانبول

بر اساس اعلام منابع امنیتی ترکیه، این رویداد در دوم اکتبر امسال میلادی روی داده است.

عمر چلیک سخنگوی حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه ساعاتی پیش با انشتار بیانیه ای به ناپدیدشدن جمال خاشقجی نویسنده و منتقد عربستان در استانبول واکنش نشان داد.

در بیانیه سخنگوی حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه در این خصوص آمده بود: آنکارا مسبب و مسئول ناپدیدشدن روزنامه نگار عربستانی را آشکار خواهد نمود. ناپدید شدن یک روزنامه نگار به این شکل، موضوعی است که برای دولتی امن چون جمهوری ترکیه از حساسیت زیادی برخوردار است.

این در حالیست که شبکه الجزیره جمعه شب به نقل از بیل لو روزنامه نگار انگلیسی بیان کرد که جمال خاشقجی منتقد برجسته سعودی از ترکیه به عربستان منتقل گردیده و اکنون در زندان شهر جده نگهداری می گردد.

این روزنامه نگار انگلیسی اضافه نمود: خاشقجی پس از دستگیری به سرعت از کنسولگری عربستان در ترکیه به عربستان فرستاده شد.

در حالی که مسئولان ترکیه معتقدند این روزنامه نگار منتقد همچنان در کنسولگری عربستان در استانبول حضور دارد، مسئولان سعودی اعلام نموده اند که خاشقجی مدت کوتاهی پس از ورود به ساختمان کنسولگری آنجا را ترک نموده است.

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان نیز در مصاحبه با خبرگزاری بلومبرگ گفت: مسئولان ترکیه می توانند کنسولگری عربستان در استانبول را تفتیش نمایند.

روزنامه گاردین در این خصوص نوشت: این نگرانی وجود دارد که این نویسنده عربستانی دستگیر و باخودروهای دیپلماتیک از شهر استانبول خارج و به عربستان منتقل گردیده باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 154

به "افشای جزئیات جدیدی از ناپدیدشدن جمال خاشقجی در استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای جزئیات جدیدی از ناپدیدشدن جمال خاشقجی در استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید