ترکیه: هیچکدام از مسافران پرواز ایران علائم کرونا نداشتند

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، وزیر بهداشت ترکیه روز سه شنبه اظهار داشت هیچ کدام از سرنشین های هواپیمایی که از تهران پرواز نموده بود علائم ویروس کرونا را نشان ندادند.

ترکیه: هیچکدام از مسافران پرواز ایران علائم کرونا نداشتند

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور مسافرتی به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک مقام دولت ترکیه امروز سه شنبه بیان کرد هیچ کدام از 140 سرنشین هواپیمای یک شرکت ترکیه ای علائم مربوط به ابتلا به ویروس کرونا را نشان نداده اند.

به نوشته نشنال پست، فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه گفته هیچ کدام از مسافران ترکیه ای و خدمه پروازی هواپیمایی از مبدأ تهران که به سمت آنکارا تغییر جهت داد نشانه های این بیماری را نشان نداده اند.

کوجا گفت که همه 140 سرنشین این هواپیمای ترکیش ایرلاینز به مدت 14 روز قرنطینه خواهند شد.

او در جمع خبرنگاران گفت: معاینه های پزشکی اولیه برای همه مسافران و خدمه پرواز تکمیل شده اند. هیچکدام از 140 مسافر پرواز تهران علائم این بیماری را نداشتند.

این هواپیما در حال انتقال اتباع ترکیه از ایران به استانبول بود، اما به دلیل آنکه کادر پزشکی آنکارا در تشخیص کرونا مجرب ترند به سمت این شهر تغییر جهت داد.

محمد فرازمند سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا روز ششم اسفندماه با فخرالدین کوجا ملاقات و مصاحبه نموده بود.

سفیر ایران در ترکیه در این باره مطرح نمود که این ملاقات به منظور هماهنگی در خصوص اقدامات مشترک دو کشور برای مبارزه و کنترل انتشار ویروس کرونا انجام شده است.

فرازمند در این ملاقات بر همکاری های وزارتخانه های بهداشت ایران و ترکیه برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا تاکید نمود.

محمدجواد ظریف و مولود چاووش اوغلو وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه نیز عصر دوشنبه در مصاحبهیی تلفنی آخرین تحولات مربوط به شیوع ویروس کرونا در منطقه و راه های مقابله با آن و لزوم حفظ و تقویت مراودات مشترک با رعایت موازین بهداشتی و پیشگیرانه را مورد آنالیز قرار دادند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 906

به "ترکیه: هیچکدام از مسافران پرواز ایران علائم کرونا نداشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه: هیچکدام از مسافران پرواز ایران علائم کرونا نداشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید