ایتالیا و روسیه امید قهرمانی در لیگ جهانی والیبال هستند

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، خبرنگاران: آندره آ زورزی اسطوره و کارشناس والیبال ایتالیا، تیم های برزیل، لهستان، ایتالیا و روسیه را امیدهای اصلی قهرمانی در لیگ جهانی 2013 می داند.

ایتالیا و روسیه امید قهرمانی در لیگ جهانی والیبال هستند

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، زورزی، ملی پوش اسبق والیبال ایتالیا که برای سایت فدراسیون جهانی والیبال هم مطلب می نویسد در آخرین تحلیلش از لیگ جهانی والیبال آورده است:

از سال 1990 که لیگ جهانی والیبال آغاز شد، این تورنمنت خودش را به عنوان یک رویداد بین المللی برجسته در والیبال چه از نظر کیفیت و چه از نظر کمیت تیم های شرکت نماینده، عنوان نمود.

با افزایش تعداد تیم ها در امسال، سطح رقابت نیز در مسابقات بالاتر خواهد رفت و این برای اولین بار است که تیم ها بلافاصله پس از سرانجام المپیک، برای المپیک بعدی آماده می شوند. از نظر من در لیگ جهانی 2013، ایتالیا، لهستان، روسیه و برزیل، مدعیان اصلی قهرمانی هستند.

تمرینات تیم ملی ایتالیا در شهر کاوالیس در شمال ایتالیا با گروه قدرتمندی از جوانان که در لیگ این کشور بازی می کردند، آغاز شد. تیم ملی ایتالیا که در چند سال گذشته دوباره احیا شده، دوباره به هدف اصلی هر والیبالیست ایتالیایی تبدیل شده است. اگر چه لیگ جهانی برای خیلی از بازیکنان تیم ملی ایتالیا، اولین میدان بزرگ بین المللی به حساب می آید اما همه آنها جوانان پرانرژی و جنگنده ای هستند.

تیم ملی روسیه، تمام فاکتورهای لازم را برای قهرمانی لیگ جهانی دارد اما آنها باید استحکام و ثبات بیشتری از خودشان نشان دهند. مدال طلای المپیک به بازیکنان تیم ملی روسیه، اعتماد به نفس لازم را می دهد ولی آنها نباید خود را پشت این مدال، مخفی نمایند. سرمربی جدید روسیه دو وظیفه مهم به عهده دارد. اول اینکه به بازیکنانش، انگیزه لازم را بدهد و دوم اینکه جای خالی سرگئی تتیوخین، بازیکن کلیدی تیم ملی روسیه را پر کند. با این وجود، روس ها تیم بسیار قدرتمندی دارند.

البته نباید از قدرت سایر تیم ها هم غافل شد. آرژانتین به عنوان میزبان فینال لیگ جهانی، امید زیادی زیادی دارد که در مقابل تماشاگرانش حتی به یکی از سکوها برسد. آلمان ها هم اگر با ذهنیت واحدی وارد زمین شوند، این شانس را دارند که روزهای درخشان گذشته را تکرار نمایند.

من امیدوارم که کوبا بتواند بر مسئله ای که 20 سال است با آن درگیر شده، غلبه کند و بتواند بازیکنان اصلی خود را حفظ کند. بازیکنان جوان کوبا خیلی زود به سطوح بالای ملی می رسند ولی ناگهان جذب کشورهای دیگر می شوند. این روند در 20 سال گذشته، باعث حسرت و ناراحتی بازیکنان، والیبال کوبا و علاقه مندان به این ورزش شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 10 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 422

به "ایتالیا و روسیه امید قهرمانی در لیگ جهانی والیبال هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا و روسیه امید قهرمانی در لیگ جهانی والیبال هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید