چه چیزهایی برزیل را معروف نموده اند؟

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، معروفیت برزیل در دنیا

برزیل، شرقی ترین کشور قاره آمریکا در منطقه وسیعی بین مرکز آمریکای جنوبی و اقیانوس اطلس جاخوش نموده است. این سرزمین با کشورهای اروگوئه، آرژانتین، پاراگوئه، بولیوی، کلمبیا، ونزوئلا ،گویان، سورینام و گویان فرانسه هم مرز است. امروزه این کشور به مکانی جالب و دیدنی برای گردشگران تبدیل شده است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا به چرایی این موضوع اشاره می کنیم.

چه چیزهایی برزیل را معروف نموده اند؟

جاذبه های گردشگری و توریسم

سائو پائولو، سرزمین باران یا سامپا، بزرگترین شهر برزیل، بزرگترین و ثروتمندترین شهر نیم کره جنوبی آمریکای لاتین، و دهمین شهر ثروتمند دنیاست. این شهر، حاره ای و گرمسیری، از نظر آب و هوایی مشابه سیدنی و لس آنجلس است. شاید بتوان گفت مردم سائو پائولو از بقیه شهرهای برزیل بهتر انگلیسی صحبت می نمایند اما زبان اصلی این شهر نیز مانند سایر بخش های این کشور پرتقالی است و بیشتر جمعیت را ایتالیایی ها، آفریقایی ها و پرتقالی ها تشکیل می دهند. بزرگترین مرکز خرید آمریکای لاتین با مساحت 365 هزار متر مربع در سائوپائولو ساخته شده است. سائو پائولو یکی از پرطرف دارترین شهرهای دنیا برای دنیاگرد هاست و این مساله به مشخصه های منحصر به فردی چون؛ طرز زندگی جالب ساکنان و البته رستوران های بین المللی و بومی فوق العاده برای تمام ذائقه ها، باز می گردد.

تنوع زیستی، قومی و نژادی

نژادها و گروه های قومی بسیاری در این کشور زندگی می نمایند و این مساله موجب شده است برزیل یکی از متکثرترین تنوع های قومی را در خود داشته باشد. برزیلی ها نوادگان چهار گروه مهاجر هستند که شامل این ها هستند:

  • سرخ پوستان آمریکا، بومیان برزیل، که نوادگان گروه های انسانی هستند که حدود 9000 سال پیش از میلاد مسیح، از سیبری به سمت برزیل مهاجرت کردند و با عبور از تنگه برینگ به برزیل رسیدند.
  • استعمارگران پرتغالی، که از زمان کشف برزیل در سال 1500 تا زمان استقلال این کشور در سال 1822به این کشور مهاجرت کردند.
  • بردگان آفریقایی که از سال 1530 تا سرانجام دوران انتقال برده در سال 1850 به برزیل وارد شدند.
  • گروه های متنوع مهاجران از اروپا، و خاورمیانه که در اواخر سده نوزدهم و اوایل سده بیستم به برزیل پا گذاشتند.

موسیقی، فرهنگ، سامبا

مشهورترین نوع موسیقی برزیل سامبا است. با این حال موسیقی برزیل مانند مردمانش متنوع است. در دهه 1950 و 1960 نوعی موسیقی به نام بوسانوا در ساحل های ریو دو ژانیرو شکل گرفت. نوازندگانی مانند استن گتز با بردن این موسیقی به آمریکا آن را دنیا گیر کردند. آهنگ دختری از ایپانما ساخته آنتونیو کارلوس ژوبیم معروف ترین بوسانوای برزیل است و به آهنگی استاندارد تبدیل شده است. هایتور ویا- لوبوس آهنگساز برزیلی نیز با آمیختن نغمه های محلی برزیل با روش های موسیقی کلاسیک معروف ترین آهنگساز موسیقی مدرن برزیل است. چند چیز برزیل را در دنیا به معروفیت رسانده است: یکی در فوتبال که تیم ملی این کشور با داشتن نوابغی مانند پله تا رونالدینیوو پنج دوره قهرمانی در جام دنیای، دنیا را محو هنر ستارگان بی مانند خود نموده است. دیگری قهوه برزیل. که این کشور بزرگ ترین فراوری نماینده و صادر نماینده انواع و اقسام قهوه به تمام دنیا است. ضمناً جشن کارناوال برزیل که همه ساله در ایام نخستین سال تازه میلادی در شهرهای این کشور بوسیله گروه های گوناگون اجرا می گردد بسیار مشهور است.

باورهای مذهبی مردم برزیل

براساس آخرین سرشماری اجرا شده، 74 درصد از مردم برزیل کاتولیک هستند. برزیل دارای بیشترین شمار کاتولیک ها در بین کشورهای دنیا است. بعلاوه شمار پیروان مذهب پروتستان در حال افزایش است.

طوطی، نماد ملی کشور برزیل

پرنده طوطی نماد ملی برزیل است. طوطی ها برزیلی در رنگ های آبی ، زرد و قرمز و یا ترکیب این رنگ در طبیعت وجود دارند و در کشورهای دیگر نیز به فروش می رسند.

فوتبال، ورزشی که هویت فرهنگی و اجتماعی است

محبوب ترین ورزش در برزیل فوتبال است و برزیل معروفیت بسیاری به خاطر فوتبالیست های مشهور خود دارد. از جمله آنان می توان این افراد را نام برد: پله، گارینچا، جیرزینیو، ریولینو، کارلوس آلبرتو تورس، زیکو، سوکراتس، روماریو، رونالدو، ریوالدو، روبرتو کارلوس، جونینیو، آدریانو، دیگو، روبینیو، رونالدینیو و کاکا. تیم ملی فوتبال برزیل سلسائو، پنج بار تا کنون جام دنیای فوتبال را از آن خود نموده است. والیبال دومین ورزش محبوب این کشور است و تا کنون سه بار قهرمانی دنیا، دو بار قهرمان جام دنیای، ده بار قهرمان لیگ دنیای و دو بار هم قهرمانی المپیک را به دست آورده است. جیبا مشهورترین والیبالیست برزیلی است. برزیل در دیگر ورزش های بین المللی نیز به موفقیت هایی دست پیدا نموده است، که مهم ترین آنان عبارت اند از بسکتبال، تنیس، ژیمناستیک و مسابقات اتومبیل رانی فرمول یک.

دانش و فناوری

بعضی از کانون های فناوری برزیل در سائو خوزه دوس کومپوس، کامپیناس، سائو کارلوس، ریودوژانیرو، کوریتیبا، پورتو آلگر، بلو هوریزونته، ریسایف و سائوپائولو واقع شده است. فناوری اطلاعات در برزیل یکی از پیشرفته ترین انواع خود در دنیا است. فناوری اطلاعات در برزیل با توجه به بازار داخلی، به عنوان پیشرو خدمات اقتصادی، صنایع دفاعی، مدیریت روابط مشتری، دولت الکترونیک و مراقبت بهداشتی در نظر گرفته می گردد.

منبع: الی گشت
انتشار: 14 شهریور 1401 بروزرسانی: 14 شهریور 1401 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2314

به "چه چیزهایی برزیل را معروف نموده اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه چیزهایی برزیل را معروف نموده اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید