این کار باعث طول عمر بیشتر زنان می گردد ، رابطه مستقیم سن و وزن

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، طبق یک مطالعه تازه به وسیله محققان دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو، رسیدن به سن 90، 95 یا 100، که به عنوان طول عمر استثنایی شناخته می گردد، برای زنانی که وزن بدن خود را پس از 60 سالگی حفظ کردند، بیشتر است.

این کار باعث طول عمر بیشتر زنان می گردد ، رابطه مستقیم سن و وزن

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی ساینس- زنان مسنی که وزن ثابتی داشتند، 1.2 تا 2 برابر بیشتر از زنانی که کاهش وزن 5 درصدی یا بیشتر را تجربه می کردند، به طول عمر استثنایی می رسند. زنانی که حداقل 5 درصد وزن خود را از دست دادند، در مقایسه با زنانی که وزن ثابتی داشتند، کمتر عمر طولانی خواند داشت.

به عنوان مثال، زنانی که به طور ناخواسته وزن کم کردند، 51 درصد کمتر احتمال داشت تا سن 90 سالگی زنده بمانند. با این حال، افزایش وزن 5 درصد یا بیشتر، در مقایسه با وزن ثابت، با طول عمر استثنایی همراه نبود. علاءالدین اچ. شادیاب، نویسنده اول این مطالعه گفت: برای زنان مسن در ایالات متحده بسیار معمول است که اضافه وزن یا چاقی با محدوده شاخص توده بدنی 25 تا 35 را تجربه نمایند. یافته های ما از وزن ثابت به عنوان هدفی برای طول عمر در زنان مسن حمایت می نماید.

اگر زنان مسن در حالی که در کوشش برای کاهش وزن نیستند متوجه کاهش وزن می شوند، این می تواند یک علامت هشدار دهنده از وجود بیماری و پیش بینی کاهش طول عمر باشد. یافته ها نشان می دهد که توصیه های کلی برای کاهش وزن در زنان مسن تر ممکن است به آنها در طول عمر بیشتر یاری نکند.

با این وجود، نویسندگان مطالعه هشدار می دهند که اگر کاهش وزن میانه برای بهبود سلامت یا کیفیت زندگی آنها توصیه می گردد، باید به توصیه های پزشکی توجه نمایند. داده ها در خصوص تحقیقات رو به رشدی که ارتباط بین تغییر وزن و مرگ و میر را به هم مرتبط می نماید، توسعه می یابد. این اولین مطالعه بزرگی است که تغییر وزن در مراحل بعدی زندگی و ارتباط آن با طول عمر استثنایی را آنالیز می نماید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 شهریور 1402 بروزرسانی: 12 شهریور 1402 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2469

به "این کار باعث طول عمر بیشتر زنان می گردد ، رابطه مستقیم سن و وزن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این کار باعث طول عمر بیشتر زنان می گردد ، رابطه مستقیم سن و وزن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید